Belo odelo
2 /4
Ocjena:
Pregleda:
658
Glavni glumci
Pogledaj sve glumceGlumac, reditelj, producent i scenarista
Glumac
Glumci
Pogledaj sve glumceGlumac
Glumac i političar
Glumac
Glumac, scenarista i reditelja
Glumac
Glumac
Glumac i producent
Glumac
Glumac
Glumica
Glumac
Glumica i producentkinja
Glumac
Glumac
Reditelji
Pogledaj sve rediteljeGlumac, reditelj, producent i scenarista
Scenaristi
Pogledaj sve scenaristeGlumac, reditelj, producent i scenarista
Producenti
Pogledaj sve preducenteGlumac, reditelj, producent i scenarista
Muzički kompozitori
Pogledaj sve kompozitoreDirektori fotografije
Pogledaj sve direktore01.09.2023 09:45
Naš proslavljeni glumac Lazar Ristovski je odigrao veliki broj zanimljivih uloga, ali se rijetko kada prihvatao posla režije. Jedan od takoreći izuzetaka je crnohumorna drama Belo odelo, koju je Ristovski režirao i producirao, ali i samostalno napisao scenario. Film je bio srpski kandidat za nagradu Oskar.
Zastavnik prve klase Savo Tiodorović (Lazar Ristovski) dobija telegram od svog brata blizanca Vuke da im je majka umrla i da obavezno prisustvuje sahrani u bijelom odjelu, koje mu je Vuko poklonio. Savo se ukrcava u voz i u jednom kupeu upoznaje ostarjelog gospodina (Velimir Bata Živojinović), kao i sveštenika (Danilo Bata Stojković), mašinovođu (Bogdan Diklić), ali i seljaka (Branimir Brstina) i njegovog sina tinejdžera (Miloš Biković). Savinu pažnju privlači prostitutka Karmen (Radmila Šogoljeva) koju ne ispušta iz vida njen makro (Dragan Nikolić).
Reditelj, scenarista i glumac Lazar Ristovski započinje svoj rediteljski debi zanimljivom naracijom, u kojoj upoznajemo glavnog junaka Savu Tiodorovića, kojeg jedna tužna vijest šalje na dug put. Ristovski odmah pokazuje svoju veliku naklonost prema crnohumornim scenama i prema neobičnim situacija, koje rijetko viđamo u svakodnevnom životu. Nažalost, humor u filmu nije za naročitu pohvalu. Dok određene scene odlično zabavljaju publiku, ostale su neinspirativne i manje zanimljive. Ekscentrični likovi brzo prerastaju početnu znatiželju, koju bude kod nas i nećemo ih baš dugo pamtiti. Stičemo utisak da se Ristovski previše trudio da njegovi prvi junaci budu izrazito drugačiji od tipičnih filmskih likova i na taj način sebi otežao posao. Najveća šteta leži u tome što je reditelj imao na raspolaganju neka od najvećih imena domaćeg filma kao što su Velimir Bata Živojinović, Danilo Bata Stojković i Dragan Nikolić. Direktor fotografije Milorad Glušica često pokušava da popravi utisak nesvakidašnjim kadrovima, ali ne uspjeva da popravi konačni utisak. Na kraju Risovski nam servira zanimljive scene koje namjerno podsjećaju na pozorišne ljubavne tragedije, kao i neočekivan i donekle pohvalan završetak.
Belo odelo je ipak zanimljiv autorski debi Lazara Ristovskog, koji se može preporučiti zrelijoj publici željnoj nesvakidašnjeg humora i bizarnih situacija.
Поштена употреба, https://sr.wikipedia.org/w/index.php?curid=355369