17.06.2017 00:31
Dvanaest vanzemaljskih svemirskih letjelica se pojavljuje na različitim dijelovima planete Zemlje. Američki vojni pukovnik Weber (Forest Whitaker), poziva lingvistu Louise Banks (Amy Adams), da im pomogne da uspostave komunikaciju sa ovim neobičnim posjetiocima iz svemira. Američka vojska takođe poziva fizičara Iana Donnellija (Jeremy Rener). Louise saznaje da vanzemaljce nazivaju heptapodi i da oni koriste složene kružne simbole da ostvare pisanu komunikaciju. Dolazak je baziran na kratkoj priči Teda Chianga, Priča Tvog Života. Režiser filma Denis Villeneuve počinje kratkim uvodom u kojem vidimo tragičnu sudbinu Louisine ćerke. Nakon ovog tužnog snimka, Denis Villeneuve odmah započinje invaziju vanzemaljaca. Početne scene izbjegavaju prikaz ovih misterioznih letjelica i vješto grade visoka očekivanja kod gledaoca. Diktafon na kojem čujemo neprijatni glas posjetioca, uspostavlja neugodni i turobni osjećaj, koji nas prati do samoga završetka ovog filma. Zasluga za dobru filmsku atmosferu svakako ide i odličnoj muzičkoj podlozi Johanna Johannssona, dok se direktor fotografije, Roger Deakins, pobrinuo za impresivan prvi prizor vanzemaljske letjelice. Zaista je prelijep filmski kadar u kojem ova ogromna vanzemaljska tvorevina, mirno lebdi iznad travnatih predjela, koje postepeno prekriva magla. Iskusniji filmofili će odmah prepoznati sličnosti ove letjelice sa monolitom iz Kubrickove Svemirske Odiseje 2001. Scenarista Eric Heisserer se odlično snašao prilikom adaptacije Chiangove kratke priče u dugometražni filmski format. Heisserera ne zanima jeftina holivudska akcijada, već isključivo naučni pristup ovoj temi. Letjelice ne slijeću ispred Bijele Kuće, Big Bena ili Ajfelovog Tornja, već na manje atraktivna i zaista nasumično odabrana mjesta na Zemlji. Ljudi posjeduju samo onu tehnologiju, koju većina nas dobro poznaje. Pored vojske, na mjesto kontakta dolaze i naučnici, doktori i lingvisti, koji pružaju pomoć iz svoje naučne oblasti. Upoznavanje ljudi sa heptapodima je odrađeno na zanimljiv i veoma originalan način. Razgovor kreće od najosnovnijih riječi, da bi postepeno došao do složenih kriptičnih simbola. Dolazak pokazuje da neke riječi mogu drugačije da se shvate kod različitih jezika, a takođe odlično implementira i Sapir-Whorfovu hipotezu. U želji da pojasni ljudski napredak u razgovoru sa heptapodima, režiser poseže za dokumentarističkom naracijom. Izgled ovih heptapoda je lukavo sakriven ledom, koji uzaludno tjera gledaoce da sastave njihovu potpunu sliku. Villeneuve je već koristio sličan izgled vanzemaljskih bića u svom prethodnom filmu, Neprijatelj. Režiser Villeneuve takođe koristi kratke prikaze vijesti i bez problema pratimo razvoj događaja kod ostalih letjelica i različite reakcije država, nespremnih za ovakav intergalaktički doček. Dok većina zemalja bira mirniji pristup, zemlje poput Kine ozbiljno razmišljaju da upotrijebe silu. Dolazak pametno upozorava na ljudsku neslogu u ovim važnim trenucima. Iako film čuva mnoga neočekivana iznenađenja za treći čin, on ipak djeluje pomalo zbrzan. Navodno, Denis Villeneuve je morao da malo ubrza snimanje završetka ovog filma, da bi se posvetio svom sledećem filmskom projektu, Istrebljivaču 2049, nastavku Scottovog Istrebljivača. Amy Adams je odlična kao požrtvovana majka i marljivi lingvista. Jeremy Renner dobro prikriva početne scenarističke nedostatke svog lika, Forrest Whitaker je takođe dobar kao pukovnik Weber, dok je veliko glumačko iznenađenje filma, Michael Stuhlbarg. Dolazak nažalost nije remek-djelo, ali je svakako inovativan i veoma kvalitetan naučno fantastični film.
Поштена употреба, https://sr.wikipedia.org/w/index.php?curid=1433788