96 sati

3 /4

Ocjena:

Pregleda:

186

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumac i producent

Glumac

Reditelj, producent, scenarista i glumac

Reditelj, producent, scenarista i glumac

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Taken

Godina:

2012

Trajanje:

1h 30min

Rejting:

PG-13

Zemlja:

Francuska

Jezik:

Engleski

Izdavačka kuća:

EuropaCorp, M6 Films, Grive Productions, Canal+, TPS Star, M6

Studio:

EuropaCorp Distribution (Francuska), 20th Century Fox (Internationalno)

Budžet:

25 miliona američkih dolara

Zarada:

226.8 miliona američkih dolara

17.06.2017 00:03

Penzionisani CIA terenski operativac Bryan Mills (Liam Neeson) dozvoljava svojoj ćerki Kim (Maggie Grace), da ode sa njenom drugaricom Amandom (Katie Cassidy), na ljetovanje u Pariz. Kim inače živi sa majkom Lenore (Famke Janssen) i Kiminim očuhom Stuartom (Xander Berkeley). Millsove najmračnije sumnje se obistinjuju i njegovu ćerku kidnapuju, a ovaj bivši CIA agent odmah započinje sopstvenu potragu.        Režiser filma Pierre Morel, bivši direktor fotografije francuskog režisera Luca Bessona, se dobro snašao sa malo ozbiljnijom tematikom filma. Za razliku od njegove parkour akcijade Distrikt 13, 96 Sati je takođe zabavan ali isto tako, na momente, veoma turoban portret čovjeka, u čijim rukama se nalazi život njegove ćerke. Bessonov scenario je dobar, iako je očigledno da je početni splet okolnosti osmišljen da probudi naše simpatije prema protagonisti filma. Bryan Mills radostan dolazi na rođendan svoje ćerke i poklanja joj karaoke uređaj, da bi ga nedugo zatim zasjenio Kimin bogati očuh, sa mnogo skupljim poklonom. Takođe, bivši CIA agent je prinuđen da primjeni sve vještine koje je skupljao kroz dugogodišnji rad. Morel odmah prikazuje ovu Millsovu zavidnu sposobnost samoodbrane. Pierre Morel zna režirati dinamične scene borbe i potjere džipovima, iako njegov direktor fotografije, Michel Abramowicz, ponekad uzaludno i previše mlati kamerom. Samo kidnapovanje Millsove ćerke Kim uspjeva da nas šokira, iako znamo kad će se dogoditi. Scene kidnapovanja su dobro ukombinovane sa prikazima potresenog oca, koji je nemoćan da u tom trenutku nešto uradi. Treba istaknuti jednostavan ali efektan razgovor Millsa sa kidnaperom njegove ćerke, koji se s razlogom, često pominje ljubiteljima ovog filmskog serijala. Ubacivanje vremenskog roka daje filmu dodatne napetosti, a sama istraga je prikazana bez previše ustručavanja. Bessonov humor je na samom minimumu, dok Mills prelazi preko mrtvih tjela i zaviruje u mračne prostorije gdje se nalaze kidnapovane i drogirane djevojke. Bryan Mills je očigledno spreman na sve, kako bi vratio svoju ćerku.        Liam Neeson je svakako najveći adut ovog filma. On vješto mješa očinsku ljubav sa agentskom odlučnošću. 96 Sati je svojevrsna prekretnica u njegovoj karijeri, jer je uobičajene dramske uloge zamjenio akcionim. Treba još pomenuti dobru ulogu Famke Janssen, simpatičnu Maggie Grace i sasvim korektnog francuza, Oliviera Rabourdina.        96 Sati uspjeva da zabavi sve fanove akcijade, ali i da ih natjera da pomisle na sudbine mnogih nesretnih djevojka koje su prošle sve ovo.

[[File:Taken film poster.jpg|thumb|Taken film poster|alt=Taken film poster.jpg]]