Lov na zeleni dijamant

3 /4

Ocjena:

Pregleda:

188

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumac i producent

Glumica i pisac

Reditelj, producent i scenarista

Glumac i producent

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Romancing the Stone

Godina:

1984

Trajanje:

1h 46min

Rejting:

PG

Zemlja:

Meksiko, Sjedinjene Američke Države

Jezik:

Engleski, španski

Izdavačka kuća:

El Corazon Producciones S.A.

Studio:

20th Century Fox

Budžet:

10 miliona amerčkih dolara

Zarada:

115.1 miliona amerčkih dolara

17.06.2017 00:91

Autorka popularnih romantičnih novela Džoan Vajlder (Ketlin Tarner), pronalazi svoj stan ispreturan i opljačkan, a zatim dobija poziv od svoje uznemirene sestre Ilejn (Meri Elen Treinor) koja joj saopštava da je kidnapovana od strane krijumčara antikviteta Ira (Zek Norman) i Ralf (Deni Devito), i da mora da ode u Kolumbijski grad Kartagenu. Džoan u svom stanu pronalazi mapu koju su otmičari ostavili i zatim kreće na put. Džoan ubrzo biva prevarena od strane pukovnika Zoloa (Manuel Ojeda), koji je usmjerava u pogrešan autobus. Nakon izlaska iz autobusa Džoan upoznaje američkog krijumčara egzotičnih ptica Džeka Koltona (Majkl Daglas). Džek pristaje da joj pomogne uz određenu novčanu kompenzaciju, jer mapa sadrži tragove za pronalazak dragog kamena, emeralda, pod nazivom El Corazón, što na španskom jeziku znači srce.        Američki režiser, producent i scenarist Robert Zemekis (Povratak u budućnost, Forest Gamp, Izgnanik) je ime stekao trilogijom Povratak u budućnost, koja je 80-ih godina prošloga vijeka, stekla gotovo nevjerovatnu popularnost i lansirala tada mladog Majkla Dž. Foksa u glumačku stratpsderu, ali je Zemekis i prije toga snimio nekoliko veoma zabavnih komedija, koja su svakako vrijedne pažnje. Jedna od njih je svakako i avantura Lov na zeleni dijamant. Interesantno je da je scenario za Lov na zeleni dijamant napisala malo poznata konobarica iz grada Malibua, Kalifornija, Dajana Tomas, još krajem 70-ih godina prošloga vijeka i ispostaviće se da joj je ovo prvi i nažalost poslednji scenario koji je pretvoren u film, jer je Dajana poginula u saobraćajnoj nesreći samo godinu i pol nakon premijere ovog filma. Ovo je zaista velilka šteta za svijet filma jer je riječ o talentovanom scenaristi. Likovi u filmu su živopisni i zanimljivi i grabe naše simpatije jer uglavnom postupaju onako kako bi smo zamislili običnog čovjeka koji se našao na korak od pravog malog bogatstva. Linija između dobri i loši likova nije previše jasno povučena i gotovo samo za lik glavne junakinje Džoan Vajlder možemo reći da joj novac nije primarni pokretač i da je pohlepa za bogatstvom nije korumpirala. Međutim, ovaj kvalitetan tekst bi ostao samo mrtvo slovo na papiru da nije veoma raspoložene glumačke postave koja se zaista potrudila da dobro nasmije publike i da dugo ostane u njenom sjećanju. Pored odlične hemije između Majkla Daglasa (Vol Strit, Fatalna privlačnost, Niske strasti, Igra), koji se nakon ove uloge pretplatio na igranje sličnih likova u narednim decenijama, i Ketlin Tarner (Tjelesna strast, Čast Pricijevih, Pegi Sju se udala, Slučajni turista), treba pomenutu veoma raspoložene Denija Devita (Izbaci mamu iz voza), Alfonso Araua (Tri amigosa, Koko), Manuela Ojedu i Zeka Normana (Čovjek sa kadilakom), koji su priredili prave male komične bravure. Teško da će publika ubrzo nakon odlgedanog filma, zaboraviti scenu u kojoj Deni de Vito pada sa pulta u policijskoj stanici, u pokušaju da otrgne sa zida potjernicu sa njegovom fotografijom. Zasluge za dobar filmski ugođaj i nostalgičnu atmosferu 80-ih godina prošloga vijeka idu i na račun direktora fotografije Dina Kandija (Stvor), koji vješto koristi snimanje na lokaciji i lijepe meksičke predjele, kao i na račun kompozitora Alana Silvestrija (Povratak u budućnost, Forest Gamp), kojeg je Zemekis upoznao tokom snimanja ovog filma i sa kojim je kasnije imao dugu i veoma plodnu saradnju.        Lov na zeleni dijamant je i pored velikog skepticizma ljudi iz studija, postao veliki bioskopski hit i već naredne godine je snimljen nastavak Dragulj sa Nila, sa daleko većim budžetom, koji je okupio originalnu postavu Majkla Daglasa, Ketlin Tarner i Denija Devita, koji se takođe pokazao profitabilan, ali koji nije uspio da ponovi kvalitet originala i koji nije uspio u istoj mjeri da nasmije publiku. Jedan od razloga za to leži u činjenici da režiju nije potpisao Robert Zemekis. Vjerovatno je finansijki uspjeh ovog nastavka bio razlog da se pomenuti glumački trojac Daglasa, Tarner i Devito opet pojavi zajedno i to u crnoj komediji Rat ruža, čiju režiju potpisuje sam Deni Devito.        Lov na zeleni dijamant je veoma zabavan i nostalgičan film sa odličnom glumačkom hemijom Majkla Daglasa i Ketlin Tarner.

[[File:Romancing the stone.jpg|thumb|Romancing the stone|alt=Romancing the stone.jpg]]