Izvor fotografije:
By Photo by Tania Volobueva (tanka v)Cropped by RanZag - Flickr (original photo), CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43596120

Kim Ki Duk ( 1960 - 2020)

Reditelj i scenarista

Datum rođenja:

20.12.1960

Nadimak:

Nacionalnost:

Južna Koreja

Zanimanje:

Reditelj i scenarista

Titula:

Zaštitni znak:

Jedan od najistaknutijih južnokorejskih ali i azijskih reditelja XXI vijeka

Česti saradnici:

Južnokorejski reditelj i scenarista Kim Ki Duk važi za jednog od najznačajnijih azijskih stvaralaca iz ovog vijeka. Volio je da prikazuje buntovne i otuđene individue koji imaju problem da se uklope sa ljudima oko sebe i koji prosto rečeno ne progovaraju više od onoga što moraju. Njegov najpoznatiji i vjerovatno najbolji film je Proljeće, ljeto, jesen, zima... i proljeće iz 2003. godine. Priča o životnim etapama budističkog monaha i njegovog mentora je postala prava senzacija među filmoljupcima, jer je urađena sa dosta emocija i dosta brige oko svakog kadra. Film nema dijaloga i publika uopšte ne osjeti potrebu za nepotrebnim čavrljanjem i prosto uživa u jednoj nezaboravnij priči.

 

Kim Ki Duk se uglavnom bavio tužnim pričama, a ima i zanimljivo objašnjenje zašto je to tako. "Mislim da je tuga prelijepa. Kada su tužni, ljudi osjećaju bol, ali istovremeno to može biti prelijepo osjećanje za ljudska bića", govorio je svojevremeno ovaj reditelj, koji ljude i njihove međusobne odnose smatra najvažnijom temom.

 

Duk je počeo karijeru niskobudžetnim filmom Krokodil iz 1996. godine i pokazao originalnost i veliki talenat. Nastavio je da snima filmove Kavez za ptice, Ostrvo, Nepoznata adresa, Loš momak, Proljeće, ljeto, jesen, zima... i proljeće i Samarićanka. Za film Provalnik iz 2004. godine nagrađen je Zlatnim lavom na filmskom festivalu u Veneciji, dok je Srebrnog lava na istom festivalu dobio za film Pijeta iz 2012. godine. Film Provalnik zapravo govori o paru ljubavnika, provalnika koji tokom trajanja filma ne izmjene ni riječi. Treba još izdvojiti naslove Dah, Vrijeme i Mreža.

 

"Za običnog Korejca važni su sistem obrazovanja i kvalitet života. Takve stvari proizvode pritisak na pojedinca. Postoje, međutim, egzistencijalnija pitanja. Likovi u mojim filmovima malo govore, jer su duboko povrijeđeni, to ih onemogućava da budu u idealnim odnosima s okolinom", govorio je jedan od najcjenjenijih južnokorejskih reditelja, koji je bio i gost Kustendorfa 2012. godine.

 

Kim Ki Duk je jedan od najoriginalnijih autora novijeg datuma i svakako jedan od najznačajnijih azijskih filmskih stvaralaca.

Pronađeno 0 filma ukupno