Izvor fotografije:
By Unknown author - Sam Peckinpah's The Wild Bunch, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35736474
Reditelj, scenarista, producent i glumac
21.02.1925
Sjedinjene Američke Države
Reditelj, scenarista, producent i glumac
Neizbrisiv trag na Holivud tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga vijeka
Glumci Stiv Mekvin, Kris Kristoferson, Voren Outs i Džejson Robards
Američki reditelj Sem Pekinpo (1925-1984) važi za jednog od najvažnijih filmskih autora prošloga vijeka. Svoj najveći doprinos filmu je pružio tokom šezdesetih i sedamdesetih godina. Ostao je upamćen po scenama naturalističkog nasilja i kratkim i dinamičnim akcionim scenama, koje karakteriše izuzetno pedantna montaža. Njegovi protagonisti su često usamljeni vukovi, koji teže ka dalekom i često neostvarivom snu. Sarađivao je mnogim poznatim glumcima, kao što su Stiv Mekvin, Kris Kristoferson, Voren Outs i Džejson Robards. Kada bismo morali da izdvojimo samo jedan naslov iz njegove bogate filmografije, to bi vjerovatno bio epski vestern Divlja horda (1969). Ovaj zaista nezaboravni film predstavlja Pekinpoa na samom vrhuncu svojih kreativnim mogućnosti. Mnogi kritičari i filmski istoričari tvrde da je riječ o jednom od najboljih vestern filmova snimljenih šezdesetih godina. Pekinpo je svakako ostavio neizbrisiv trag na Holivud.
Dejvid Semjel Pekinpo je svoj put počeo da krči još sredinom prošloga vijeka, kada je radio na mnogim televizijskim vestern serijama. S toga je očekivano bilo kada je za svoj prvi dugometražni film odabrao upravo vestern žanr i snimio naslov Smrtonosna družina (1961). Njegovi naredni filmovi Jaši visokom zemljom (1962) i Major Dandi (1965) su dobili pohvale kritike.
Nastavio je da snima veoma kvalitetne filmove i to redom Balada o Cable Hogueu (1970), Psi od slame (1971), Bjekstvo (1972), Pat Garet i Bili Kid (1973), Donesite mi glavu Alfreda Garsije (1974), Elita ubica (1975) i Gvozdeni krst (1977).
Vremenom se ipak osjetio kreativni zamor, prije svega zbog turbulentnog i poročnoga života ovog autora. Do kraja karijere je još snimio Konvoj (1978) i Ostermanov vikend (1983).