Izvor fotografije:
By Festival de Cine Africano Tarifa Tánger - FCAT - https://www.flickr.com/photos/mcatarifa/8033226904, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=117061156
Reditelj, scenarista i filmski teoretičar
04.04.1932
Sovjetski Savez
Reditelj, scenarista i filmski teoretičar
Jedan od najznačajnijih i najboljih filmskih reditelja
Scenarista Andrej Končalovski
Ruski reditelj Andrej Tarkovski (1932-1986) je svakako jedan od najznačajnijih i najboljih filmskih reditelja. Najvažnije filmove je snimio tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga vijeka. Njegovi filmovi su sporijeg tempa i tjeraju publiku da razmišljaju o postupcima protagonista, ali i o značenju pojedinačnih scena. Mnogi od ovih naslova su ostali fascinantna i neriješiva zagonetka do današnjeg dana. Bio je duboko religiozan i redovno je svoje filmove prožimao vjerom. Film je kratko nazivao skulpturom u vremenu, a izbjegavao je da prikazuje socijalne teme.
"Svrha umjetnosti nije, kako se obično misli, prenošenje ideja, propagiranje misli. Svrha umjetnosti je pripremiti čovjeka za smrt, preorati mu, uznemiriti dušu, čineći je tako sposobnom da se okrene dobru", rekao je Tarkovski.
Andrej Arsenijevič Tarkovski je karijeru počeo sa nekoliko kratkih filmova koje je snimio krajem pedesetih i tokom šezdesetih godina prošloga vijeka. Treba izdvojiti njegov kratki film Valjak i violina (1961), sa kojim je započeo saradnju sa scenaristom Andrejem Končalovskim.
Njegov prvi dugometražni film je ratna drama Ivanovo djetinjstvo (1962), sa kojim je trijumfovao na filmskim festivalima u San Francisku i Veneciji. Uslijedili su filmovi Andrej Rubljov (1966), Solaris (1972), Ogledalo (1975) i Stalker (1979).
Svoje posljednje filmove Nostalgija (1983) i Žrtva (1986) je snimio van rodne zemlje.