Izvor fotografije:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Gina_Gershon_2018_by_Sachyn_Mital_%28cropped_2%29.jpg
Glumica, pjevačica i pisac
10.06.1962
Sjedinjene Američke Države
Glumica, pjevačica i pisac
Uloge zavodljivih žena često lakog morala
Reditelj Džef Garlin
Američka glumica Džina Geršon je prije svega poznata muškom dijelu publike zbog svog nespornog seksipila, ali i zbog veoma dobrih uloga u filmovima Plesačice (1995) reditelja Pola Verhovena, Skok (1996), Ukradeno lice (1997) reditelja Džona Vua i Probuđena savjest (1999) reditelja Majkla Mana. Glumica je za razliku od svojih koleginica, koje su takođe izabrale da se obnaže ispred kamera, uspjela da zadrži popularnost tokom nekoliko decenija svoje karijere i da usput sarađuje sa mnogim veoma cijenjenim imenima u Holivudu. Napisala je knjigu In Search of Cleo: How I Found My Pussy and Lost My Mind (2012), u kojoj na šarmantan i duhovit način prenosi svoje iskustvo sa mačkama i to kao svojevrsnu metaforu iskustva sa muškarcima iz svog života.
Džina Geršon je prvu poznatiju ulogu odigrala u tinejdžerskoj romantičnoj komediji Ljepotica u ružičastom (1986), koju je napisao američki reditelji i scenarista Džon Hjuz, da bi narednih godina odigrala sporedne uloge u filmovima Crveno usijanje (1988) i Koktel (1988).
Svoje najpoznatije uloge je odigrala u drugoj polovini devedesetih godina. Prvo je angažovao holandski reditelj Pol Verhoven u erotskom trileru Plesačice (1995). Verhoven je samo nekoliko godina prije toga postigao veliki uspjeh filmom Niske strasti (1992). Sa druge strane, film Plesačice je veoma loše prošao kod kritke, da bi vremenom stekao određenu popularnost, naročito kada se pročulo za golišave scene između Geršon i tadašnje tinejdžerske zvijezde Elizabet Berkli. Geršon je tokom snimanja filma odbila zahtjev reditelja da napravi rekreaciju čuvene scene iz fima Niske strasti u kojoj oskudno odjevena Šeron Stoun prekršta noge. Geršon je takođe zaigrala u odličnom kriminalističkom trileru Skok (1996), koji su režirali tadašnja braća Vačovski (danas sestre Vačovski) i u kojem je takođe zaigrala Dženifer Tili. I ovaj naslov je stekao veliku gledanost među muškim dijelom publike, naročito zbog ljubavnih scena između Geršon i Tili. Zajedničke ljubavne scene između dvije atraktivne glumice su odrađene bez mnogo prikrivanja i izazvale su dosta polemike među kritičarima. Film je nekako uspio da vrati uložena finansijska sredstva, ali je vremenom dobio kultni status i danas važi za jedan od najpotcijenjenih kriminalističkih trilera devedesetih godina.
Upitana za film Skok, glumica je rekla: “Moji agenti nisu želili da snimim taj film. Bukvalno, rečeno mi je: ‘Uništavate svoju karijeru radeći ovaj film. Nećemo vam dozvoliti da snimate ovaj film.’ Nikada nisam igrala heroja i osvojila žensku. Mislim, to je tipična uloga koju sam gledala cijeli život, ali to nikada nije bila jedna žena. Napustila sam svoje agente zbog te uloge”.
Devedesetih je takođe zaigrala u filmovima Zora vudua (1990), Grad nade (1991), U potrazi za pravdom (1991), Igrač (1992) reditelja Roberta Altmana, Dodir (1997) reditelja Pola Šredera, Palmeto (1998), Lulu na mostu (1998), Praški duet (1998) i Gvinevra (1999).
U novom vijeku je uglavnom bila zauzeta i glumila upredo u filmovima i u televizijskim serijama, iako nije imala toliko zapaženih uloga. Izuzetak je vjerovatno crnohumorni kriminalistički film Kiler Džo (2011) reditelja Vilijama Fridkina, u kojem glavnu ulogu igra Metju Mekonahi i koji predstavlja upečatljivo i originalno filmsko iskustvo. Ostvarila je i zanimljivu saradnju sa američkim komičarem i rediteljem Džefom Garlinom u filmovima Želim nekog s kim mogu da jedem sir (2006) i Imati posla sa idiotima (2013).
Svakako treba još pomenuti filmove Vozač formule (2001), Demonlover (2002) reditelja Olivijea Asajasa, Rokenrol u venama (2003), Samo još nešto (2005), Euforija (2006), P. S. Volim te (2007), Ranč ljubavi (2010), Pet minareta u Njujorku (2010), LOL (2012), Bez daha (2012), Švrljotina (2014), Ljeto na Stejten Ajlandu (2015), Moj mrtvi dječko (2016), Loši klinci iz Kestvju akademije (2017), Nezamislivo (2017), 9/11 (2017), Poslije svega (2018), Neće moći ove noći (2018), Mala sirena (2018), American Dresser (2018), Rifkinov festival (2020) reditelja Vudija Alena, Emili kriminalac (2022) i Crni petak (2023), kao i televizijske serije Čistači (2013), Red Ouks (2015-2017), Izgubljeni u Ozu (2017-2018), Riverdejl (2018-2019) i Novi Amsterdam (2020-2021).
1h 47min
2018