Izvor fotografije:
By Paramount-photo by Bud Fraker - eBayfrontback, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=37849515
Glumica i humanitarni radnik
04.05.1929
Ujedinjeno Kraljevstvo
Glumica i humanitarni radnik
Filmska i modna ikona
Reditelji Vilijam Vajler, Stenli Donen i Bili Vajlder
Čuvena britanska glumica i model Odri Hepbern (1929-1993) važila je za jednu od najljepših i najvoljenijih glumica i nosila je epitet modne ikone dvadesetog vijeka. Američki filmski institut je uvrstio na listu najvećih ženskih glumica iz klasičnog perioda Holivuda i to na visoko treće mjesto, dok je prestižni časopis People uvrstio na listu pedeset najljepših ljudi na svijetu. Bila je veliki humanitarac i dobar dio svog života posvetila je radu za UNICEF i posjećivala je siromašne zemlje u Africi i južnoj Aziji.
"Zapamtite, ako vam ikada zatreba ruka pomoći, znajte da za to služi vaša sopstvena ruka. Kako starite, zapamtite još da imate i drugu ruku. Prva je da pomognete sebi, a druga je da pomognete drugima" izjavila je Hepbern.
Odri Hepbern je rođena u Briselu, njen otac je bio banker, dok su preci njene majke bili francuski i engleski kraljevi. Nakon razvoda roditelja ona je živjela sa majkom u Holandiji, gdje je dočekala Drugi svjetski rat. Hepbern je ozbiljno oboljela od neuhranjenosti, kada su Njemci u zimu 1944. godine zaplijenili od Holanđana veliku količinu hrane. Nakon rata seli sa majkom u London gdje radi kao balerina i model. Glumom se počinje baviti kako bi majci pomogla oko troškova.
Jednu od prvih filmskih uloga imala je u britanskoj komediji Banda sa Lavander Hila (1951), u kojoj igra Alek Ginis. Ovo kratko pojavljivanje je bilo dovoljno da glumica bude itekako zapažena. Veliki uspjeh je doživjela već jednom od svojih narednih uloga i to u romantičnoj komediji Praznik u Rimu (1953), reditelja Vilijama Vajlera, u kojoj glumi pored američkog glumca Gregorija Peka. Glumica je pokazala svoj neodoljiv šarm ulogom buntovne princeze koja bježi od svojih čuvara i upoznaje američkog novinara. Hemija između Hepbern i Peka je rijetko viđena na velikom ekranu, a glumica je za ovu ulogu osvojila nagradu Oskar. Hepbern je nastavila saradnju sa rediteljem Vajlerom, sa kojim je još snimila filmove Glasna šaputanja (1961) i Kako ukrasiti million (1966).
Hepbern je nakon velikog uspjeha filma Praznik u Rimu postala velika zvijezda u Holivudu i mogla je da bira svoje buduće filmske projekte i birala je veoma dobro. Sa američkim rediteljem Bilijem Vajlderom je snimila filmove Sabrina (1954) i Ljubav popodne (1957), dok je sa rediteljem Stenlijem Donenom snimila takođe veoma uspješne filmove Smješno lice (1957), Šarada (1963) i Putovanje u dvoje (1967). Treba izdvojiti još njene filmove Priča jedne časne sestre (1959) reditelja Freda Zinemana, Neoprostivo (1960) reditelja Džona Hjustona i Moja lijepa gospođice (1964) reditelja Džordža Kjukora.
Hepbern je svoju najpoznatiju i vjerovatno najbolju ulogu odigrala u romantičnoj komediji Doručak kod Tifanija (1961) reditelja Blejka Edvardsa. Glumica je pokazala svoj šarm, svoju eleganciju, koju ne može sakriti ni da to hoće, ali i žensku ranjivost, koja u određenim trenucima filma ostavlja izuzetno jak utisak na publiku. Holi Golajtli je postala jedan od najpoznatijih filmskih likova, a glumica se morala zadovoljiti samo nominacijom za nagradu Oskar.
Nakon uloge u filmu Sačekaj do mraka (1967) glumica se povukla iz glume i jedna je rijetkih glumica koja je to učinila na vrhuncu svoje popularnosti. Kasnije se pojavila u još nekoliko filmskih projekata poput Robin i Marijana (1976) i Dan kada su se svi smijali (1981) reditelja Pitera Bogdanoviča. Poslednju ulogu je odigrala u filmu Zauvijek (1989) reditelja Stivena Spilberga i tada se zauvijek oprostila od filma.
Povodom svog povratka filmu i uloge u istorijskoj drami Robin i Marijana, sa Šonom Konerijem, glumica je izjavila: “Šta god da se desi, najvažnije je dostojanstveno stariti. A to ne možete učiniti na naslovnoj strani časopisa”.
Bila je u braku sa američkim glumcem Melom Fererom.
Odri Hepbern je glumica kakvu Holivud nikada više neće vidjeti. Njena kombinacija glumačkog talenta, ljepote, stila, elegancije, dobrote i inteligencije će ostati neprevaziđeni i biće ideal kojim će težiti sve buduće generacije.
1h 48min
1967