Ljudsko stanje 2: Put u vječnost

4 /4

Ocjena:

Pregleda:

77

Izvorni naslov:

Ningen no joken

Godina:

1959

Žanrovi:

Ratni Istorijski Drama

Trajanje:

3h 1min

Rejting:

Not Rated

Raspoloženje:

epska_ratna_drama

Bazirano na:

Knjiga Ljudsko stanje (1958) autor Džunpei Gomikava

Zemlja:

Japan

Jezik:

Japanski, mandarinski i ruski

Izdavačka kuća:

Ninjin Club

Studio:

Shochiku

Zarada:

Iznajmljivanje u Japanu 304 miliona jena

20.09.2014 09:13

Nakon dešavanja u prvom dijelu trilogije, Nema veće ljubavi, Kadži () je poslan u japansku armiju, gdje brzo dolazi u sukob sa nadređenim vojnim oficirima. Njegova supruga Mišiko () šalje pismo Kadžijevom nadređenom oficiru gdje ga moli za razumjevanje za njegovog muža. Kadži upoznaje zatvorenik Šindža (), koji je poput njega pod velikom prismotrom i čiji je brat uhapšen zbog komunističkih aktivnosti. Šindžo želi da pobjegne i nagovara Kadžija da ide sa njim.

 

Japanski reditelj Masaki Kobajaši () nastavlja drugi dio svoje svoje trilogije, Ljudsko stanje 2: Put u vječnost počinje otprilike baš tamo gdje je završio prvi dio, Nema veće ljubavi i nastavlja ovu trilogiju na isti ili sličan način. Kobajaši prikazuje izuzetnu disciplinu japanske armije u kojoj se ne trpe nikakvi ispadi. Treba istaknuti efektnu scenu u kojoj nadređeni oficir redom šamara veliki broj vojnika i zatim ih pita zašto je on to uradio. Kada dobije negativan odgovor on na odi trivijalan razlog da su pogriješili kada su koristili kofu za vodu da u nju bacaju opuške. Publika zna da će tvrdoglavi Kadži brzo doći u sukob sa svojim pretpostavljenim i da mu boravak u vojsci neće ništa lakše pasti od boravka u radnom logoru, u prvom dijelu Nema veće ljubavi. Težak vojni režim je najbolje prikazan kroz lik nespretnog Smote, nikako ne uspjeva da zadovolji nametnutu normu od nadređenih oficira i koji ne može da se nosi sa ogromnim pritiskom koji je pao na njega. Neke od ovih zaista maestralno režiranih scena u kojima se režiser igra sa našim nervia dosta posjećaju na Kjubrikov ratni film Bojevi metak. Treba pohvaliti i scene koje slijede u kojim Kadži dobija oštru kritiku svog nadređenog jer se opet usudio da kritikuje vojsku, da bi zatim naredi da se taj isti Kadži predloži za unaprijeđenje, jer su hrabri ljudi uglavnom dobri vojnici. Rečenica ovog nadređenog vojnog lica u kojoj ljude poredi sa oprugama i tvrdi da ih ne treba previše pritiskati će dugo vremena ostati u mislima publike. Režiser Kobajaši zna da napravi kvalitetan kontrast i da dozvoli publici da odmore malo od vojne diacipline tako što ubacuje ljubavne scene između Kadžija i njegove supruge Mišiko. Ove scene su pune emocija, kako ljubavi, izto tako i straha, nevjerice i poljubci dvoje ljudi čije sh oči pune suza su zaista učinkp it način da se prikaže ljubav kojoj daljina nije naškodila, naprotiv. Režiser Kobajaši koristi tek sami završetak ovog nastavka da bi konačno dao prikaz rata. Ove scene jesu kratke ali su veoma dobro odrađene i dodatno dižu očekivanja za završni dio ove trilogije, Vojnikova molitva.

 

Ljudsko stanje 2: Put u vječnost je neosporno veoma kvalitetan nastavak koji zaslužuje da se pogleda i koji pravi odličnu podlogu za završni dio trilogije.

By The cover art can be obtained from Amazon.com or Ninjin Club., Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=32124277

Ljudsko stanje 3: Vojnikova molitva (1961)

4 /4

Nakon dešavanja u drugom dijelu trilogije, Put u vječnost, Kadži (Tatsuja Nakadaji) pokušava da izbjegne Sovjetske snage i bježi u Južnu Manžuriju. Kadži pokušava da pomogne grupi da se vrate svojim kućama. Nakon što se izgube u gustim japanskim šumama, mnogi umiru od gladi ili odličuju se na samoubistvo. Kadži pada u zarobljeništvo Sovjetske armije.   Japanski reditelj Masaki Kobajaši završava svoju trilogiju, Ljudsko stanje na način da ne mjenja mnogo ton...

Trajanje: 3h 10min . Rejting: Not Rated . Godina: 1961

Ljudsko stanje: Nema veće ljubavi (1959)

4 /4

Filmska trilogija Ljudsko stanje, japanskog režisera Masakija Kobajašija, je nastala po autobiografskoj knjizi japanskog autora Junpeja Gomikave, koja je jedinstvena po tome što japanski narod predstavila kao agresore, a Kineze, Korejance i Japance kao njihove žrtve tokom rata. Gomikavina knjiga je očigledno odzvonila u ušima cijenjenog japanskog režisera Masakija Kobajašija, koji očigledno djeli autorove pacifističke stavove i ne boji se stvari prikaziti onakvima kakve...

Trajanje: 3h 28min . Rejting: Not Rated . Godina: 1959