Juli

3 /4

Ocjena:

Pregleda:

259

Izvorni naslov:

Yuli

Godina:

2018

Trajanje:

1h 55min

Rejting:

Not Rated

Bazirano na:

No Way Home autor Karlos Akosta

Zemlja:

Španija, Kuba, Ujedinjeno Kraljevsto, Njemačka

Jezik:

Španski, engleski

Izdavačka kuća:

The Match Factory, BBC Films, Creative Scotland, Morena Films, Potboiler Productions

Studio:

Modern Films

Tagovi:

biografski

15.12.2023 15:09

Kubansko britanski reditelj baleta Karlos Akosta je svakako jedan od najpoznatijih baletana iz ove južnoameričke zemlje. Njegova autobiografija No Way Home je poslužila kao inspiracija za film Juli, španske rediteljke Isijar Bolajn. Sam baletan je očigledno dao svoj blagoslov ovom filmu jer u određenim scenama glumi samoga sebe.

 

Afričko - kubanski dječak Karlos Akosta (Edilson Manuel Olbera Nunjez, Kejvin Martinez, Karlos Akosta), kojem njegov otac Pedro (Santijago Alfonso) daje nadimak Juli, počinje da se bavi baletom. Julijeva učiteljica Čeri (Laura De la Uz) se svojski trudi da pomogne mladom dječaku da se izbori sa svim izazovima baleta.

 

Rediteljka Isijar Bolajn pravi uglavnom očekivan uvod u ovu priču, ali za taj isti uvod nikako ne možemo reći da je loše realizovan. Bolajn daje komičan i donekle emotivan portret mladog i siromašnog dječaka koji se bavi sportom koji nema veliku popularnost među njegovim vršnjacima i koji je uglavnom predodređen za žene. Dok njegovi vršnjaci trče za loptom u želji da postanu svjetski poznati fudbaleri, mladi Juli sa svojim drugaricama trenira balet. Bolajn bira da ispriča ovu priču ili dio nje kroz plesnu koreografiju koju smišlja naslovni baletan i kojeg igra sam baletan Karlos Akosta. Akosta se tom prilikom dodiruje mnogih teških trenutaka iz svog detinjstva i na neki način koristi ovu umjetnost kao svojevrsni lijek za svoje traume. U filmu Juli gledamo veliki broj plesnih numera, što se vjerovatno neće dopasti svima onima koji ne cijene balet, iako se ove numere uveliko razlikuju jedna od druge.

 

Rediteljka Bolajn i scenarista Pol Laverti daju složen i veoma zanimljiv odnos između Julija i njegov strogog oca Pedra. Treba pohvaliti scenu u kojoj se baletan Juli posvađa sa svojim ocem i govori mu da on zapravo uopšte ne voli balet i krivi ga što je protraćio dio svog života. Takođe treba pohvaliti scene između Julija i njegove učiteljice Čeri (Laura De la Uz), koja mu saspe u lice da su dosta uložili u njega, a da im se ništa od toga nije vratilo. Ove scene služe kao odlična kritika mladog baletana, ali naravno i kao dobra motivacija. Direktor fotografije Aleks Katalan se ne ustručava da prikaže izuzetno siromašne dijelove Havane i na taj način pomogne publici da još bolje shvati trnovit put mladog Julija. Pored toga rediteljka Bolajn se dohvata teme rasizma i ove scene se dobro uklapaju u sam film. Ipak ne možemo da ne primjetimo da je rediteljka Bolajn mogla biti još hrabrija u određenim trenucima, naročito kada prikazuje trnovit put mladog baletana.

 

Juli je veoma dobar film koji se može preporučiti svim ljubiteljima baleta, ali i onima koji to nisu.

By Modern Films - IMDB, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=70281019