Sredina ljeta
3 /4
Ocjena:
Pregleda:
226
Glavni glumci
Pogledaj sve glumceGlumac
Glumica
Glumci
Pogledaj sve glumceReditelji
Pogledaj sve rediteljeReditelj, scenarista, producent i montažer
Scenaristi
Pogledaj sve scenaristeReditelj, scenarista, producent i montažer
Producenti
Pogledaj sve preducenteMuzički kompozitori
Pogledaj sve kompozitoreMuzički kompozitor i muzički producent
Direktori fotografije
Pogledaj sve direktoreDirektor fotografije
Izvorni naslov:
Midsommar
Godina:
2019
Trajanje:
2h 28min
Rejting:
R
Raspoloženje:
narodni_horor
Zemlja:
Sjedinjene Američke Države, Švedska
Jezik:
Engleski
Izdavačka kuća:
Square Peg, B-Reel Films, A24
Studio:
A24 (Sjedinjene Američke Države), Nordisk Film (Švedska)
Budžet:
9 miliona američkih dolara
Zarada:
48 miliona američkih dolara
Tagovi:
01.09.2023 10:56
Američki reditelj Ari Ester je veliku pažnju privuko na sebe već nakon svog prvog dugometražnog filma Naslijeđeno zlo (2018), u kojem glavne uloge tumače Toni Kolet i Gejbrijel Bern. Ester je pokazao veliki talenat ali i veliku sklonost prema nasilju i uznemirujućim scenama.
Američka studentica Deni (Florens Pju), nakon velike porodične tragedije, dobija poziv od njenog dečka Kristijana (Džek Rejnor) i prijatelja Marka (Vil Polter) i Džoša (Vilijam Džekson Harper), da prisustvuje ljetnom festivalu u ruralnom dijelu Švedske, koji se dešava samo jednom u devedeset godina. Kristijan je zapravo planirao da raskine sa Deni ali nije mogao nakon njene tragedije. Grupa prijatelja dolazi na ljetni festival gdje ih dočekuje poznanik Pele (Vilhelm Blomgren). Džoš planira da piše o ovom festivalu, dok grupa prijatelja primjećuje veoma čudno ponašanje lokalnog stanovništva, koje počinje da ih plaši.
Reditelj i scenarista Ari Aster otvara film veoma teškim i depresivnim scenama u kojima vidimo glavnu junakinju skrhanu od bola i tuge, da bi se zatim zaista potrudio da tu istu atmosferu zadrži do poslednjeg kadra. Reditelj Aster i direktor fotografije Pavel Pogoželjski na putu ka švedskom festivalu u jednom trenutku okreću kameru naopačke, tako da nebo dolazi na dno kadra, dok je cesta kojom voze zapravo na mjestu gdje bi trebalo biti nebo. Ova kratka scena na neki način najavljuje mnoge neprijatne i zatim tragične scene koje će uslijedili. Aster je ovaj nimalo lak posao odradio zaista dobro i publika ne može nikako da se otarasi odjećaja nelagode i kasnije straha. Protagonisti ne komuniciraju previše, a kada i progovore međusobne njihovi dijalozi završavaju nesuglasicama ili svađama, a sve je to dobro ispaćeno turobnom muzikom Bobija Krlića.
Reditelj Aster ponovo sebi dopušta da nas duboko uznemiri. Prikazuje neke od najstrašnijih scena koje smo vidjeli poslednjih godina i koje izazivaju jezu i nevjeticu kod svih nas. Reditelj maksimalno dugo odbija da skloni ove odvratne scene i prisiljava nas da naš pogled usmjerimo u nekom drugom pravcu, osim prema ekranu. Zanimljiv je svakako kontrast naizgled prijatnog festivala, kojeg krase ljudi u bijelom, cvijeće i dugi i gotovo neprekidni sunčani dani, sa užasom koji neizbježno slijedi. Aster u svakom slučaju gradi impozantnu filmsku atmosferu i talenat ovog umjetnika je vjerovatno svima postao jasan baš poput pomenutog blještavog dana kojeg vidimo u ovom filmu. Imao je sreće sa kastingom engleske glumice Florens Pju, koja zaista odlično igra djevojku koju nakon jedne traume sačeka druga. Sredinu ljeta vjerovatno čeka lijepa filmska budućnost, iako će malo iskusniji ljubitelji filma brzo pronaći sličnosti sa filmom Čovjek od pruće (1973).
Sredina ljeta je svakako jedan od najzanimljivih horor naslova snimljenih poslednjih godina i treba ga preporučiti svim ljubiteljima ovog žanra, ali isključivo onima koji imaju jak stomak.
By A24, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=60104242
Vještica: Narodna priča Nove Engleske (2015)
4 /4
Vještica: Narodna Priča Nove Engleske je nastao kao produkt dječije fascinacije, njegovog autora Robert Eggers, sa vješticama i njegove dugogodišnje želje za snimanjem filma sa ovom tematikom. Nakon mnogo odbijanja od strane holivudskih studija, sa objašnjenjem da su mu ideje previše čudne i nejasne, Eggers je shvatio da mora uraditi konvencionalan film. On je ozbiljno shvatio svoj dugometražni filmski debi i svojski se potrudio oko ove tematike. Tokom produkcije filma, on je...
Trajanje: 1h 32 min . Rejting: R . Godina: 2015