Zodijak

4 /4

Ocjena:

Pregleda:

338

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumac i producent

Glumac

Glumac i producent

Reditelj, producent i scenarista

Scenarista, producent i reditelj

Scenarista, producent i reditelj

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Zodiac

Godina:

2007

Trajanje:

2h 37min

Rejting:

R

Raspoloženje:

neonoar_kriminalistički_triler

Bazirano na:

Knjige Zodijak (1986) i Zodiac Unmasked autor Robert Grejsmit

Zemlja:

Sjedinjene Američke Države

Jezik:

Engleski

Izdavačka kuća:

Phoenix Pictures

Studio:

Paramount Pictures (Sjeverna Amerika), Warner Bros. Pictures (internationalno)

Budžet:

65–85 miliona američkih dolara

Zarada:

84.7 miliona američkih dolara

29.12.2016 10:57

Zodijak je ime ubice koji je krajem 60-ih godina prošloga vijeka terorisao stanovnike Sjeverne Kalifornije. Nakon prvog ubistva novine San Francisco Chronicle dobijaju kriptovano pismo od Zodijaka u kojem on traži da se ono objavi na naslovnoj strani novina ili će ubiti još ljudi. Reporter San Francisco Chronicla zadužen za kriminalne aktivnosti Paul Avery (Robert Downey Jr.) dobija pomoć od kolege karikaturiste Roberta Graysmitha (Jake Gyllenhaal), pri rasvjetljavanju ovog slučaja. Dvije nedjelje kasnije taksisata iz San Franciska je ubijen i Zodijak opet šalje pismo u San Francisco Chronicle. Policija San Franciska na slučaj stavlja inspektore Davea Toschija (Mark Ruffalo) i Billa Armstronga (Anthony Edwards). Istraga koja slijedi se pokazuje kao izuzetno komplikovana i duga. Film je baziran na istoimenoj knjizi koju je napisao sam Robert Graysmith.

 

Reditelja Dejvida Finčera ne zanima površna analiza ovih ubistava nego se ozbiljno koncentriše na njen istraživački dio. Očigledna inspiracija mu je bio Pakulin film Svi predsjednikovi ljudi. Zajedno sa scenaristom Jamesom Vanderbiltom i producent Bradom Fischerom, provodi sopstvenu istragu o slučaju Zodijak. Intervjuisali su svjedoke, članove porodice, osumljičene, penzionisane i trenutne policijske detektive, dvije preživljele žrtve ali i gradonačelnike San Francisca i Valleja. Istraga je bila veoma iscrpna, trajala je gotovo osamnaest mjeseci, i svakako je doprinjela kvalitetu samog filma.

 

Istraživače u filmu djeli na tim novinara i na tim policisjkih detektiva. Njihovi putevi se naravno često ukrštaju i prinuđeni su da međusobno sarađuju. Ubistva se dešavaju na više različitih mjesta i policija ima velikih problema da uskladi dokaze između svojih različitih gradskih jedinica. Film vješto koristi arhivske TV snimke i dobro hvata strah ljudi od ovog manijakalnog ubice. Zodijak se uvukao pod kožu mnogih jer su ljudi shvatili da svako od njih može biti njegova sledeća žrtva. U jednoj sceni vidimo Roberta kako vozi sina u školi, kada sazna da je Zodijak zaprijetio da će oteti školski autobus. Publika vidi sav uložen trud detektiva i dolazak do potencijalnog ubice je svakako uvjerljiv. Scena ispitivanja glavnog osmljičenog je odlično odrađena. Kada zatim filmu zaprijeti opasnost od posustajanja, Gylenholov karikaturista preuzima ulogu detektiva i publika ne može da ostane imuna na njegovu opsesivnu želju da pronađe ubicu. Graysmith dolazi do istog osumljičenog kao i detektivi što pojačava njegov osjećaj krivice kod gledalaca. Treba povaliti i vrhunski odrađen posao montažera, Angusa Walla.

 

Film je snimljen digitalno, osim tradicionalnih high-speed kamera koje su korištene za sekvence ubistva. Ove scene zauzimaju mali dio filma ali su odlično tempirane. Taman kada pomislimo da će se potencijalne žrtve izvući, režiser nam opet demonstrira svoje skolonisti ka sadizmu. Svako naredno ubistvo je teže za gledati od prethodnog i izaziva strah kod publike. Dosta scena u filmu su kompjuterski generisane slike (CGI) ali je implementacija toliko dobra da ih obični gledalac ne može primjetiti. Sama rekreacija perioda je odrađena sa nevjerovatnom željom za detaljima. Kancelarije su indentične onim iz ranih 70-ih, dok su sama ubistva i kasnija mjesta zločina preslikane, vodeći računa i o najsitnijim detaljima.

 

Reditelj Finčera je uložio veliki trud da ova epska istraga ne bude dosadna gledaocima. Od vještih tehnika dugih kadrova pa sve do podsjećanja na mnoge bitne događaju koji su se desili u međuvremenu. Međutim uprkos svom trudu, gotovo tri sata istraživačke procedure će biti malo previše za neke gledaoce i završetak će im biti nezadovoljavajući. Supruga Roberta Graysmitha nije bila baš toleranatna kao što je to na filmu prikazano. Finčer se trudio da film bude maskimalno tačan i zbog toga nije ubacio neka ubistva za koja se sumnjiči Zodijak a za koje ne postoje nikakvi dokazi. Interesantno je da je slučaj Zodijak iznova otvoren nakon izlaska ovog filma.

 

Dobar kasting je svakako jedan od razloga zašto ovaj film ovako dobro funkcioniše. Jake Gyllenhaal i Mark Ruffalo su veoma raspoloženi kao opsesivni tragači za pravdom, a Robert Downey Jr. odlično demonstrira kako se ubica uvuče pod nečiju kožu. Anthony Edwards je dobar izbor za detektiva, Brian Cox dobro skida istaknutog branioca Melvina Bellija, a gluma Johna Carrolla Lyncha izaziva strah kod publike.

 

Zodijak je odlična triler-misterija koju treba preporučiti strpljivim filmofilima.

By The cover art can or could be obtained from IMP Awards., Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=29217185

Samuraj (1967)

4 /4

Gledajući bogatu dugogodišnju karijeru francuskog glumca Alena Delona nekoliko njegovih uloga se ipak ističe od ostalih. Jedna od njih je svakako uloga plaćenog ubice Džefa Kostela u filmu Samuraj (1967) reditelja Žan-Pjera Melvila. Glumac je dobio velike pohvale za ovu ulogu, dok je sam film pokazao izuzetno utucajnim.   Plaćenik Džef Kostelo (Alen Delon) izvršava naručeno ubistvo vlasnika noćnog kluba, ali ga tom prilikom jasno vidi pijanistkinja (Keti Rozje), pa...

Trajanje: 1h 45min . Rejting: GP . Godina: 1967