Svijet iz doba jure: Prevlast

2 /4

Ocjena:

Pregleda:

373

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumac, reditelj, producent i scenarista

Glumica i producentkinja

Glumac i producent

Glumac, producent i muzičar

Glumica i rediteljka

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Jurassic World: Dominion

Godina:

2022

Trajanje:

2h 27min

Rejting:

PG-13

Zemlja:

Sjedinjene Američke Države

Jezik:

Engleski

Izdavačka kuća:

Amblin Entertainment, The Kennedy/Marshall Company, Perfect World Pictures

Studio:

Universal Pictures

Budžet:

165–185 miliona američkih dolara

Zarada:

1.004 milijardi američkih dolara

01.08.2022 08:52

Nova trilogija Svijet iz doba jure (2015-2022) je uglavnom razočarala fanove originalne trilogije Park iz doba jure (1993-2001). Priliku da okonča novu trilogiju dobio je američki reditelj Kolin Trevorou, koji je u prošlom nastavku bio zamjenjen kolegom H. A. Bajona. Trevorou je dobio pojačanje u vidu troje glavnih glumaca iz prvog filma Park iz doba jure (1993), reditelja Stivena Spilberga.

 

Članovi grupe za zaštitu dinosaurusa (Dinosaur Protection Group) Kler Diring (Brajs Dalas Hauard), Zia Rodrigez (Daniela Pineda) i Frenklin Veb (Džastis Smit) istražuju ilegalna mjesta za uzgoj dinosaurusa. Za to vrijeme Klerin partner Oven Grejdi (Kris Prat) pomaže u premeštanju zalutalih dinosaurusa. Kler i Oven krišom odgajaju mladu djevojku Mejzi Lokvud (Izabela Sermon), biogenetsku unuku Bendžamina Lokvuda, u njihovoj udaljenoj kolibi. Mejzi ne može više da podnese izolovanost od svijeta, uzima mladunče od Ovenovog velocireptora, ali ubrzo naleti na grupu ljudu i biva kidnapovana.

 

Reditelj Kolin Trevorou koristi uvod ovog nastavka kako bi odao počast jednom od najvažnijih naučnofantastičnih filmova 2001: Odiseja u svemiru (1968), reditelja Stenlija Kjubrika, na način da nakon borbe dva dinosaurusa gledamo skok od 65 miliona godina. Trevorou i scenaristkinja Emili Karmajkl već na početku započinju zanimljivu diskusiju o tome da li su ljudi dužni da se brine o dinosaurusima, pošto su ih oni doveli u svoj svijet. Ekipa filma na neki način želi da ponudi odgovore na mnoga intrigantna pitanja, koja su prethodnici preskočili ili namjerno ignorisali, ali im to često ne polazi za rukom. Takođe nisu odustali od scena u kojima Oven Grejdi odvažno staje ispred ovih praistorijskih predatora i govori mladoj Mejzi da ne smije pokazati strah. Ove scene je bilo nemoguće zamisliti u prvim nastavcima originalne trilogije dok je Spilberg bio u rediteljskoj stolici.

 

Reditelj Trevorou sam sebi komplikuje stvar jer se dotiče kompleksni tema kao što su genetički inženjering, koje zahtjevaju daleko više stručnih lica u filmu, kojima će se odvojiti veći dio vremena. Takođe svojevrsni problem pravi restrikcija koja dolaze uz rejting filma PG-13. Često vidimo ljude, pa čak i djecu, kako uspjevaju da pobjegnu ili nadmudre ove predatore, što ih odmah zatim čini manje efikasnim i samim tim manje zanimljivim. Dinosaurusi nemaju onu silinu i surovost sa početka ovog serijala. Isto tako, dovođenje troje dobro poznatih junaka iz prve trilogije i davanje im velike minutaže jasno govori da junaci nove trilogije prosto nisu toliko zanimljivi. Iako moramo priznati da nam je donekle drago da ponovo vidimo Lauru Dern, Sema Nila i Džefa Goldbluma ponovo u jednom kadru. Ideja da za protivnika dobiju svojevrsnu gigantsku verziju dinosaurusa jasan je očajnički potez modernog Holivuda, kada mu ponestane kreativnih ideja.

 

Treba dodati da nije sve tako crno i da se Trevorou potrudio da publici ne bude dosadno. Ubacuje svojevrsne vestern momente, koji su sasvim dobro režirani, gladijatorske borbe, avion u padu i šta sve ne još. Neke od ovih scena su veoma dobro snimljene poput scene sa djecom u ambaru, koja nas vraća u osamdesete godine kada su djeca često bili junaci fantastičnih filmova. Stiče se utisak da se Trevorou vodi rečenicom iz filma da kada dođeš na visoku poziciju možeš samo tjerati dalje. Nama se odavno čini da je ovaj serijal uveliko krenuo nizastranu. Završna borba u kojem prije svega vidimo previše junaka u jednom kadru, očigledno posuđuje neke od ideja iz takođe završnice pomenutog filma Park iz doba jure (1993).

 

Svijet iz doba jure: Prevlast je razočaravajući nastavak koji ipak nije potpuno gubljenje vremena.

Поштена употреба, https://sr.wikipedia.org/w/index.php?curid=4182715