Obred
2 /4
Ocjena:
Pregleda:
122
Glavni glumci
Pogledaj sve glumceGlumac
Glumac, reditelj, producent, kompozitor i slikar
Glumica i producentkinja
Glumci
Pogledaj sve glumceGlumac
Reditelji
Pogledaj sve rediteljeScenaristi
Pogledaj sve scenaristeProducenti
Pogledaj sve preducenteMuzički kompozitori
Pogledaj sve kompozitoreDirektori fotografije
Pogledaj sve direktoreIzvorni naslov:
The Rite
Godina:
2011
Trajanje:
1h 54min
Rejting:
PG-13
Bazirano na:
The Rite: The Making of a Modern Exorcist, autor Mat Baglio
Zemlja:
Sjedinjene Američke Države, Mađarska, Italija, Ujedinjeno Kraljevstvo
Jezik:
Engleski, italijanski, latinski
Izdavačka kuća:
New Line Cinema, Contrafilm
Studio:
Warner Bros. Pictures
Budžet:
37 miliona američkih dolara
Zarada:
96.6 miliona američkih dolara
Tagovi:
08.04.2016 12:45
Film Obred je zapravo baziran na knjizi The Rite: The Making of a Modern Exorcist, koju je napisao američki reporter Mat Baglio, koji je dio života proveo u Rimu i radio kao novinarski dopisnik. Baglio je svoju knjigu bazirao na stvarnim događajima i ona govori o svešteniku Geriju Tomasu koji uči za egzorcistu i koji je poslat u Rim kod iskusnog veterana i stručnjaka iz ove oblasti.
Sveštenik Majkl Kovak (Kolin O'Donohju), kojem se javlja problem sa vjerom, dobija savjet od sveštenika Metjua (Tobi Džouns) da ode u Vatikan na kurs kod sveštenika Ksavijera (Kiran Hajnds). Kovak pristaje i u Rimu upoznaje novinarku Anđelinu (Alis Braga), koja takođe pohađa ovaj kurs. Sveštenik Ksavijer odmah primjeti nevjericu kod mladog Kovaka, kada je u pitanju egzorcizam i šalje ga kod velškog jezuitskog sveštenika Lukasa Trevanta (Entoni Hopkins), koji je obavio veliki broj egzorcizama.
Švedski reditelj Majkl Hofstrem pravi donekle zanimljiv uvod u ovu priču i drži pažnju publike, dokle god dešavanja kojima svjedočimo na ekranu imaju racionalna i logična objašnjenja. Lik mladog sveštenika i učenika Majkla Kovaka služi kao glas razuma u ovim situacijama i njegova objašnjenja su slična onima koje bi svako od nas dao u datim okolnostima. Poput mladog doktora, mi nismo sigurni da li ovim ljudima treba egzorcista ili psihijatar. Hofstrem se na ovaj način trudi da njegov film bude različit od čuvenog filma sa ovom tematikom, Istjerivač đavola iz 1973. godine, reditelja Vilijama Feidkina. Ljubitelje domaćeg filma će obradovati doduše mala uloga naše glumice Marije Karan.
Kada u drugoj polovini filma, reditelj Hofstrem jasno zauzme poziciju da su ljudi opsjednuti i da im zaista treba egzorcizam, stvari polako izmiču kontroli. Demon očekivano ulazi u tjelo sveštenika Trevanta i život mladog Kovaka je opasnosti. Reditelj u ovim trenucima ne može da odoli iskušenju i servira nam scene u kojima razgovor između doktora Trevanta i njegovog mladog kolege jasno podsjeća na film Kad jaganjci utihnu iz 1991. godine. Kada tome dodamo veliki broj situacija iz Kovakovog života na koje je uticao demon koji opsjeda Trevanta, kao i neuvjerljiv završni sukob, razočenje u ovaj film postaje još veće. Sa druge strane treba pohvaliti ideju da je tokom egzorcizma bitno saznati ime demona koji opsjeda žrtvu i da na taj način sveštenik lakše može da protjera demona iz tjela žrtve. Sličnu ideju je iskoristio reditelj Džejms Van u filmu Prizivanje zla 2 iz 2016. godine.
Obred se može preporučiti ljubiteljima horor žanra isko smo već gledali daleko boljih naslova.
By The cover art can or could be obtained from IMP Awards or Warner Bros.., Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=29619107