Sjećanja

2 /4

Ocjena:

Pregleda:

309

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumac

Glumica

Glumac, producent i pjevač

Scenarista, producent i reditelj

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Reminiscence

Godina:

2021

Trajanje:

1h 56min

Rejting:

PG-13

Zemlja:

Sjedinjene Američke Države

Jezik:

Engleski

Izdavačka kuća:

FilmNation Entertainment, Kilter Films, Michael De Luca Productions

Studio:

Warner Bros. Pictures

Budžet:

54–68 miliona američkih dolara

Zarada:

16.4 miliona američkih dolara

10.03.2022 15:38

Nik Banister (Hju Džekman) i njegova prijateljica Emili Sanders (Tandi Njuton) vode biznis koji omogućava ljudima da ožive svoja sjećanja iz bliže ili dalje prošlosti u zamjenu za novčanu kompenzaciju. Jednoga dana kod njih dolazi klijentica Mej (Rebeka Ferguson) i zatraži od njih pomoć u pronalasku izgubljenih ključeva. Nik počinje da se viđa sa Mej i saznaje da ona radi kao pjevačica u noćnom klubu. Nekoliko mjeseci kasnije, Mej nestaje bez traga i zaljubljeni Nik je spreman da učini sve kako bi je pronašao.

        Ime američke režiserke i scenaristkinje Lise Džoj je postalo naširoko poznato među ljubiteljima filma, kada je zajedno sa svojim mužem, scenaristom i producentom Džonatanom Nolanom (Memento, Prestiž, Mračni vitez, Uspon Mračnog viteza i Međuzvjezdani), bratom poznatijeg Kristofera Nolana, kreirala veoma popularnu naučno-fantastičnu televizijsku seriju Zapadni svijet, koja je inače bazirana na filmu Zapadni svijet, sa američkim glumcem Julom Brinerom u glavnoj ulozi, dok režiju i scenario potpisuje Majkl Krajton (Park iz doba Jure). Bilo je za očekivati da će ova talentovana žena prije ili kasnije da uplovi u svijet dugometražnog filma, i to se i desilo i mnogo prije nego što je publika mogla da priželjkuje. Nažalost, Sjećanja nije ispunio očekivanja publike i kritike, koja je prepoznala sličnost ovog filma sa superiornim ostvarenjima, poput same serije Zapadni svijet, Skotovog Istrebljivača, Hjustonovog Malteškog sokola, Nolanovog Početka i Kineske četvrti, režisera Romana Polanskog.

        Režiser Lisa Džoj pravi zanimljiv iako uznemirujući portret bliske budućnosti, u kojoj svjedočimo klimatskim promjenama koje su uticali na to da nivo mora dosegne izuzetne visine i da potopi gradove popute Majamija, gdje se dešava radnja, dok ekstremno visoke dnevne temperature su prisilile veliki dio populacije da veliki dio svojih životnih aktivnosti obavljaju noću. Ovakav razvoj događaja je svakako najbolje predstavljen kombinacijom naučno-fantastičnog žanra i noar filma. Možda najbolji primjer za to je remek-djelo režisera Ridlija Skota, Istrebljivač. Sličnosti Skotovog filma i Sjećanja svakako postoje ali film Lise Džoj posjeduje više nego dovoljno sopstvenog narativa da opravda svoju egzistenciju. Režiser Džoj se odlučila da koristi naraciju glavnog protagoniste, još jedna očigledan odlika nora filma, kako bi sa što bolje prikazala svijet budućnosti, a nezaobilazno je prisutvo ženske osobe zbog koje se gubi glava, femme fatale. Ljubitelji naučno-fantastičnog filma će rado sagledati koncept u kojem ljudi, spojeni na mašinu, proživljavaju sopstvena sjećanja, do najsitnijih detalja, iako konačna egzekucija ovog koncepta ne oduševljava. Zanimljivo je vidjeti do čega može dovesti pretjerano korištenje ove mašine za oživljavanje sjećanja, kroz lik bogate Tamare, dok vječno filmsko pitanje koliko je daleko protagonista spreman da ide da bi pronašao ženu koju voli, ne dobija željeni dogovor. Isto tako, novi visokozarazni narkotik "Baka" je vjerovatno mogao biti detaljnije objašnjen. Sama ljubavna priča filma je nešto što smo vidjeli nebrojeno puta. Hemija između glavni glumaca Hju Džekmana (Prestiž, Zatvorenici, Logan) i Rebeke Ferguson (Nemoguća misija - Razilaženje, Doktor San) je sasvim dobra, iako nam odmah pada na pamet veliki broj sličnih filmova sa daleko boljom hemijom glavni protagonista, poput Kazablanke. I pored zanimljive teme, Sjećanja jednostavno vremeneom postaje zamorno i po malo monotono filmsko iskustvo, što Džoj pokušava da razbije sa nekoliko sasvim dobro režiranih scena potjere po krovu nebodera i akcionog obračuna u prepunom kafiću. Kamera Pola Kamerona (Kolateral, U žaru osvete) ne leta previše i ne pretjeruje sa tehnikom usporenog snimka, tako da publika može da uživa u ovim scenama. Treba pohvaliti zanimljivo snimljenu scenu pod vodom, u kojoj vidimo veoma dobro odrađenu igru svjetlosti. Režiser Džoj uspjeva da sakrije neke stvari i da nas pomalo iznenadi u nekim završnim scenama. Ishod priče vezan za Mej neće nikoga oduševiti ali daleko od toga da možemo reći da je loš.

        Premijera filma Sjećanje je nekoliko puta odlagana zbog pandemije COVID-19 virusa i film je nažalost postigao veoma loše rezultate na bioskopskim blagajnama.

        Sjećanja ipak treba preporučiti svim ljubiteljima naučne-fantastike, uz obaveznu preporuku, da moraju spustiti očekivanja.

Аутор: Извор (ККНС4), Fair use, https://sr.wikipedia.org/w/index.php?curid=4257708