Zatvorenici

4 /4

Ocjena:

Pregleda:

576

Glavni glumci

Pogledaj sve glumce

Glumica i producentkinja

Glumac

Glumica i producentkinja

Glumac, producent i pjevač

Glumac i pisac stripova

Filmski reditelj, producent i scenarista

Muzički kompozitori

Pogledaj sve kompozitore

Direktori fotografije

Pogledaj sve direktore
Izvorni naslov:

Prisoners

Godina:

2013

Trajanje:

2h 33min

Rejting:

R

Raspoloženje:

triler

Zemlja:

Sjedinjene Američke Države

Jezik:

Engleski

Izdavačka kuća:

Alcon Entertainment, 8:38 Productions, Madhouse Entertainment

Studio:

Warner Bros. Pictures (Sjedinjene Američke Države), Summit Entertainment (Internationalno)

Tagovi:

triler

17.06.2017 00:217

Kanadski reditelj Deni Vilnev je pažnju svjetske javnosti skrenuo dramom Zgarišta iz 2010. godine, koja je snimjena u rodnoj Kanadi. Film je nakon premijere na filmskim festivalima u Veneciji i Torontu, osvojio brojne nagrade, uključujući i nominaciju za Oskara za najbolji film na stranom jeziku. Ispostavilo se da je upravo ovaj film svojevrsna odskočna daska za rad u Holivudu. Vilnevov prvi projekat u zemlji snova je triler Zatvorenici.

 

Keler Dover (Hju Džekman) i njegova žena Grejs (Maria Belo) proslavljaju Dan Zahvalnosti kod svojih prijatelja, porodice Birč, Frenklin (Terens Hauard) i Nensi (Vajola Dejvis). Pred kraj dana shvate da su najmlađe ćerke ovih porodica, Ana Dover (Erin Gerasimovič) i Džoj Birč (Kajla-Dru) nestale. Slučaj nestanka prijavljuju policiji. Slučaj preuzima detektiv Loki (Džejk Džilenhol), koji u razgovoru sa unesrećenom porodicom saznaje za kamp prikolicu koja su bila parkirana nedaleko od njih. Detektiv je brzo pronalazi i hapsi vozača Aleksa Džounsa (Pol Dejno), mladog čovjeka koji ima inteligenciju desetogodišnjaka. Nezadovoljan radom policije, Dover započinje sopstvenu istragu.

 

Reditelj Deni Vilnev pokazuje već u uvodnim sekvencama filma da nije slučajno doveden u Holivudu i da su nagrade za prijašnji film završile u pravim rukama. Podmuklo koristi Dan Zahvalnosti, praznik koji evocira porodično okupljanje i sreću, da baci dvije porodice u potpuni očaj. Odbija da nam prikaže samu otmicu djevojčica, a zatim nam prenosi svu patnju i bol ove novonastale situacije. Zatim nas zavodljivo uvlači u ovaj složeni filmski lavirint. Interesantna je i sama simbolika lavirinta, koji se provlači kroz radnju filma ali koji isto tako, tematski povezuje čitav film. Tom prilikom koristi duge i sumorne kadrove, zasluga direktora fotografije Rodžera Dikinsa i adekvatnu muziku kompozitora Johana Johansona.

 

Vilnev vješto gradi dalji razvoj filma i utiču na to da razumjemo muke koje prolazi otac otete ćerke Dover, kojeg odlično igra Hju Džekman, da bi nam zatim njegovi dalji postupci, u kojima preuzima zakon u svoje ruke i u kojima primjenjuje silu, djeluju kao izlaz iz ove situacije. Usput ne možemo pomoći a da se ne zapitamo šta bismo mi uradili u ovakvoj situaciji i dosta nas se plaši odgovora na ova pitanja. Film prosto utiče na psihu gledoca da zaželi povratak djevojčica po bilo koju cijenu. Treba izdvojiti impresivnu scenu u kojoj očevi nestalih djevojčica uzimaju zakon u svoje ruke i muče mladog Aleksa Džounsa, u jednoj napuštenoj kući. Scena u kojima pomahnitali otac Keler Dover zamahuje i udara čekićem u umivaonik u kupatilu će se dugu motati po podsvjesti gledaoca i vjerovatno je možemo uvrstiti u jednu od najintrigantnijih scena u holivudskim trilerima u XXI vijeku. Publika uporno pokušava da riješi misteriju kidnapera, ali je pred njom postavljen zaista težak zadatak. Fanovi teorija zavjere će svakako prepoznati ime Aleksa Džounsa ali i dosta drugih scena. Utisak dijelom kvari konačni ishod podzapleta vezanog za mladog Boba Tejlora, koji djeluje malo isforsiran.

 

Vilnev je odličan posao napravio i u radu sa glumicam. Primjetno je da je od njiih zahtjevao da se igraju sa svojim najmračnijim osjećanjima i rezultat je zaista impresivan. Hju Džekman se pokazao kao pravi izbor za čovjeka koji ne može mirno da stoji po strani i da se uzda u policiju. Odbacuje svoj veseli i šarmantni osmjeh i pokazuje nam stranu svoje ličnosti za koju nismo znali da postoji. Džejk Džilenhol je takođe uvjerljiv kao istrajni detektiv, u tolikoj mjeri da skoro i ne primjećujemo nedorečenosti i nedostatke njegovog lika. Marija Belo, Terens Hauard i Vajola Dejvis odlično demonstriraju ljude obuzete tugom, dok Pol Dejno još jednom pokazuje da zna da odgovori na izuzetno zahtjevne uloge.

 

Zatvorenici je zreo i kvalitetan holivudski triler, koji se na odvažan način nosi sa datom tematikom.

[[File:Prisoners2013Poster.jpg|thumb|Prisoners2013Poster|alt=Prisoners2013Poster.jpg]]

Put na jug (1988)

2 /4

Film Put na jug je nastao kao zajedička produckija tri zemlje i to Jugoslavije, Ujedinjenog Kraljevstva i Argentine, a potpisuje ga argentinski reditelj Huan Bautista Stanjaro.   Južnoamerikanac Maksim (Adrijan Gijo) se vraća u svoje rodno selo u Jugoslaviju i bira za ženidbu najmlađu sestru Janu (Mirjana Joković), ćerku samohrane majke Bendel (Eva Ras). Pored majke, o Jani i njenim sestrama se takođe brine Berta (Olivera Marković). Janinom bratu Moritu (Žarko...

Trajanje: 1988 . Rejting: . Godina: 1988

Lovac na ljude (1986)

4 /4

Will Graham (William Petersen) je bivši FBI stručnjak za profile kriminalaca, koji se povukao zbog mentalnog raspada. Graham je tokom hvatanja kanibalističkog serijskog ubice, Dr. Hannibala Lectera (Brian Cox), zadobio teške fizičke i psihičke povrede. Njegov bivši šef, Jack Crawford (Dennis Farina), traži pomoć prilikom hvatanja serijskog ubice, Francisa Dollarhyda (Tom Noonan), popularno nazvanog "Zubić Vila". Will odlazi da pogleda nedavnu scenu zločina, iako je obećao...

Trajanje: 2h . Rejting: R . Godina: 1986

Nadnica za strah (1977)

4 /4

Eminentna knjiga Nadnica za strah (1950) francuskog pisca Žorža Anroa je doživjela dvije ekranizacije, od kojih svaka ima svoje mjesto na filmskom nebu, zbrog relativno različitog pristupa Abroovoj knizi. Prva ekranizacija je zasluga francuskog reditelja Anrija Žorža Kluzoa, Nadnica za strah (1953), dok drugu ekranizaciju potpisuje američki reditelj Vilijam Fridkin. Fridkinova verzija je imala zaista problematičnu produkciju da bi zatim imala i tu nesreću da se pojavi u...

Trajanje: 2h 1min . Rejting: PG . Godina: 1977

Ne gledaj sada (1973)

4 /4

Dijela britanske autorke Dafni di Morije su poslužila kao velika inspiracija mnogim poznatim rediteljima, kao što su Alfred Hičkok (Rebeka, Ptice), Henri Koster (Moja rođaka Rejčel) i Robert Hamer (Žrtveno jagnje). Međutim, kada pominjemo Damu Di Morije ne smijemo nikako zaboraviti njenu kratku priču Ne gledaj sada, koja je zajedno sa još četiri kratke priče objavljena u knjizi Ne poslije ponoći i druge priče (1971). Ekranizaciju kratke priče potpisuje engleski reditelj...

Trajanje: 1h 50min . Rejting: R . Godina: 1973

Nadnica za strah (1953)

4 /4

Las Piedras je južnoamerički gradić okružen pustinjom u kojem se malo toga dešava i koji jedini kontakt sa ostatkom svijeta ostvaruje preko malog aerodroma. Rjetka mogućnost zaposlenja je preko američke mega-korporacije Southern Oil Company. Kada u obližnjoj rafineriji izbije požar, nadzornik komapnije SOC Bill O'Brien (William Tubbs) zapošljava grupu ljudi da prevezu nitroglicerin. Naime, jedini način gašenja ovog požara je pomoću eksplozije, koja potroši sav kiseonik oko...

Trajanje: 2h 11min . Rejting: . Godina: 1953