ZNOJEM DO LOVE (2013)

Glumci: Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Tony Shalhoub, Ed Harris

Režija: Michael Bay

Scenario: Christopher Markus, Stephen McFeely

Žanr: Komedija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 09min

Sredinom 90-ih godina prošloga vijeka, tek oslobođeni kriminalac Daniel Lugo (Mark Wahlberg) se zapošljava u teretanu, vlasnika Johna Mesea (Rob Corddry). Lugo upoznaje bodibilding trenera Adriana Doorbala (Anthony Mackie) i Paula Doyla (Dwayne Johnson). Lugo im predlaže da kidnapuju njegovog novog klijenta, bogatog biznismena Victora Kershawa (Tony Shalhoub), i da od njega iznude novac. Znojem Do Love je djelimično baziran na pričama Petea Collinsa, objavljenim u novinskim nastavcima, 1999. godine. Ove priče su spojene u knjigu Znojem Do Love: Istinita Priča, 2013. godine.

Čak i najveći hejteri lika i djela američkog režisera Michaela Baya, moraju da stave ruku na srce i da priznaju da je ovaj režiserski i producentaki mangat napravio veoma dobar posao. Iako ima prilično velik budžet, Znojem Do Love je zapravo njegov najjeftiniji film. Interesantno je vidjeti da su kidnapere samo obični bodibilderi, koji su vidjeli priliku za brzo bogaćenje i odmah je zgrabili. Daniel Lugo je čovjek spreman na odvažne poteze, koji se udružuje sa njegovim kolegom osuđenikom Doylom, koji se u teškim životnim trenutcima okreće vjeri. Ne treba zaboraviti ni trećeg aktera, bodibilding trenera Doorrbala, koji još i upozorava na korištenje steroida. Scenario Christophera Markusa i Stephena McFeelija je veoma dobar i motivi trojice bodibildera su nam potpuno jasni. Kamera Bena Seresina dosta vremena provodi u teretani, gdje vidimo ljudsku opsesiju za idealnim mišićnim proporcijama, a poznavaoci rada Michaela Baya će odmah prepoznati prenaglašene boje, čestu tehniku usporenog snimka u kojem ovi mišićavi protagonisti prebacuju jaknu preko ramena ili jednostavno skidaju sunčane naočale. Takođe Bay nema živaca za statičnu kameru, već koristi svaki izgovor da promjeni kadar ili nas muči iskrivljenim uglom snimanja. Međutim, najinteresantnije je to što se Bayova režiserska hiperaktivnost odlično uklopila sa tematikom filma i vremenom kada se radnja dešava. 90-e godine prošloga vijeka je obilježila brza tehno i dens muzika i ležerna odjeća, koja djeluje da je bar za dva broja veća. Znojem Do Love ima dosta uzbudljivih scena potjere i iznenađujuće dobro ubačenog crnog humora, koji daje ovom filmu neobičan ali veoma zanimljiv schmeckt. Iako je sebi dozvolio dosta umjetničke slobode prilikom pričanja ove priče, režiser Michael Bay je dobro prepoznao učinkovitost, naizgled jednostavnog zločina, koji se, naravno, maksimalno zakomplikuje.

Mišićavi glumački trojac Mark Wahlberg, Anthony Mackie i Dwayne Johnson je veoma dobro obavio svoj posao, a treba pohvaliti Tonija Shalhouba i Eda Harrisa u ulozi detektiva.

Znojem Do Love je jedan od Bayovih najboljih filmova, ali takođe i potvrda da život piše najbolje romane.

Datum recenzije: 18.06.2017. godine