ZLA KOB (2005)

Glumci: Karl Urban, Rosamund Pike, Razaaq Adoti, Dwayne Johnson

Režija: Andrzej Bartkowiak

Scenario: David Callaham, Wesley Strick

Žanr: Akcija/ Avantura/ Horor

Trajanje: 1h 45min

2046. godine grupa dobro pripremljenih marinaca dolazi u naseljeni istraživački objekat na Marsu, koji je napadnut od strane nepoznate sile. Grupu marinaca predvodi Asher "Sarge" Mahonin (Dwayne Johnson), a tu su još vodnik John "Reaper" Grimm (Karl Urban), narednici Gregory "Duke" Schofield (Razaaq Adoti) i Gannon "Destroyer" Roark (DeObia Oparei), kaplari Dean Portman (Richard Brake) i Eric "Goat" Fantom (Ben Daniels), Marcus "Pinky" Pinzerowski (Dexter Fletcher), redovi Mark "The Kid" Dantalian (Al Weaver) i Katsuhiko Kumanosuke "Mac" Takahashi (Yao Chin). Dr. Todd Carmack (Robert Russell) i Dr. Samantha Grimm (Rosamund Pike) objašnjavaju grupi marinaca da su u iskopinama Marsa otkriveni prastari skeleti genetski superiorne rase. Zla Kob je baziran na istoimenoj popularnoj računarskoj video-igri (Doom).

Zla Kob je video-igra koju su početkom 90-ih godina prošloga vijeka, kreirali grupa srednjoškolskih računarskih entuzijasta. Ovi mladi ali veoma talentovani kreatori iz ID software, su izazvali velike kontraverze zbog količine nasilja prikazanog u ovoj igri. Kontraverze nikako nisu naškodile prodaji igre već naprotiv, Zla Kob je postala jedna od najprodavanijih igara iz tog perioda, i dobila je nekoliko uspješnih nastavaka. Odmah nakon treće po redu igre iz serijala, poljski režiser Andrzej Bartkowiak je dobio priliku da ovaj sukob ljudi i demona prenese na veliko platno.

Priča za koju su zaslužni scenaristi David Callaham i Wesley Strick zaista nije ništa posebno i uglavnom je reciklaža dobro poznatih ideja iz prošloga vijeka, koje nisu baš najspretnihe upakovane. Radnja smještena u budućnosti na daleku koloniju, koja se nalazi na napuštenoj planeti, podsjeća na Cameronov Osmog Putnika 2, pronalasci najranijih ljudskih ostataka na arheološkim iskopinana podsjećaju na početnu scenu Kubrickove Svemirske Odiseje 2001, dok su sličnosti sa McTiernanovim Predatorom više nego očigledne. Character development se svodi na cool nadimke, rodbinske veze i na ideju da nekoliko protagonista bude prethodno povezano sa ovim iskopinama. Teško je bez podsmjeha prihvatiti činjenicu da je vodnik John Grimm ustvaru mogao biti naučnik, ali je on ipak odabrao da gleda kroz snajper puške, umjesto kroz mikroskop. Takođe je interesantan flert doktorice Samanthe Grimm i marinca Gregorija Schofielda, tokom autopsije demona. Režiser Andrzej Bartkowiak zna da ove nesretne ljude, smjesti u mračne i uske hodnike, ali nažalost ne umije baš dugo da održava ovu početnu napetost i pokušava da bar koliko-toliko zabavi gledaoce. Interesantno je vidjeti ogromnu BFG pušku iz video-igre Zla Kob, a fanovi ove igre će svakako sa oduševljenjem dočekati hommage ovoj pucačini iz prvog lica, u trećem činu filma. Veoma duga scena u kojoj vidimo isto što i vodnik Reaper, je snimana duge dvije sedmice ali se može reći da se trud isplatio.

Podnošljiva glumačka transfromacija Dwayna Johnsona i dobre uloge Karla Urbana i Rosamund Pike, koji izvlače koliko mogu od ovog neinspirativnog teksta, su više nego dovoljan razlog da se pogleda ovaj film. Ostatak ekipe se manje-više može istrpiti.

Zla Kob ipak nudi dosta kamp zabave i treba je preporučiti fanovima video-igara i ljubiteljima filmskih akcijada sa raznim oblicima čudovišta.

Preporuka sličnih filmova i ekranizacije video-igara:

Datum recenzije: 12.07.2017. godine