ŽENA U CRNOM (1989)

Glumci: Adrian Rawlins, Bernard Hepton, David Daker, Pauline Moran

Režija: Herbert Wise

Scenario: Nigel Kneale, Susan Hill

Žanr: Horor/ Misterija

Trajanje: 1h 40min

Mladi advokat, Arthur Kidd (Adrian Rawlins) odlazi u mali grad na istočnoj obali Engleske, da proda imanje pokojne gospođice Alice Drablow. Tokom vožnje sa vozom Arthura upoznaje Sama Toovija (Bernard Hepton), lokalnog veleposjednika, kojem nije drago da čuje da Arthur odlazi na imanje gospođice Drablow. Kada stigne u Crythin Gifford, Kidd primjećuje da lokalni stanovnici izbjegavaju da pričaju o ovom imanju. Mnogi su ubjeđeni da je ovo imanje ukleto. Žena U Crnom je ekranizacija istoimene horor novele, pisca Susan Hill, i u pitanju je film TV produkcije.

Žena U Crnom je staromodna priča o duhovima, bez nepotrebnih izliva krvi i vizuelnog nasilja. Herbert Wise odlično predstavlja malo izolovano selo i njegove preplašene stanovnike. On zatim lukavo koristi mladog i veselog advokata da demonstrira kobni uticaj ovog mjesta. Advokatova istraga je veoma dobro odrađena i dovodi do šokantnih otkrića, koji se dobro uklapaju u ostatak priče. Konstantno prisustvo žene u crnom je dobro tempirano i publika, poput mladog advokata, strahuje od njene sledeće pojave. Par scena u kojima se pojavljuje ova kobna žena, su zastrašujuće. Jedan od aduta filma je svakako i samo imanje Drablow. Magla koja se stvara oko ove izolovane kuće i dobra muzika Rachel Portman izazivaju strah kod gledaoca. Edwardov period je odlično dočaran, naročito kad se uzme u obzir skromni budžet ovog filma.

Adrian Rawlins odlično demonstrira uticaj ovih kobnih događaja na psihu čovjeka. Bernard Hepton je uvjerljiv kao lokalni zemljoposjednik, dok Pauline Moran ledi krv u žilama.

Žena U Crnom je odličan predstavnik žanra i isto tako dobar pokazatelj šta se za relativno skroman budžet može postići.

Datum recenzije: 08.01.2017