ŽENA FRANCUSKOG PORUČNIKA (1981)

Glumci: Meryl Streep, Jeremy Irons, David Warner, Hilton McRae, Emily Morgan, Leo McKern, Charlotte Mitchell, Lynsey Baxter

Režija: Karel Reisz

Scenario: Harold Pinter

Žanr: Drama/ Romansa

Trajanje: 1h 51min

Film naizmjenično prati dvije ljubavne afere. Jedna je smještena u Viktorijanski period i prati paleontologa Charlesa Smithsona (Jeremy Irons) i nevoljnu Saru Woodruff (Meryl Streep), ženu francuskog poručnika. Druga priča prati glumce Mikea (Jeremy Irons) i Annu (Meryl Streep) koji igraju glavne uloge u modernoj filmskoj verziji ove priče. Žena Francuskog Poručnika je ekranizacija istoimene knjige Johna Fowlesa.

Karel Reisz povlači interesantnu paralelu između modernog i Viktorijanskog perioda. On i scenarista Harold Pinter brzo razbijaju iluzije o romantici i uglavnom se zanimaju razlozima zbog kojih ljudi kreću društveno neprihvatljivim stazama. Charles je cijenjen član društva koji treba da uđe u finansijski isplativ brak sa ženom koju je oduvijek želio. On je svakako svjestan opasnosti kojom se izlaže ali ne može da se zaustavi. Sarah je svojevoljno postala društveni otpadnik i sada jedinu satisfakciju pronalazi u sopstvenoj torturi. Reisz dobro predstavlja nezahvalnu reputaciju koju su imale promiskuitetne žene u Viktorijanskom periodu. Sa druge strane preljuba glumaca Anne i Mikea je daleko manje šokantna. Žena Francuskog Poručnika dobro pokazuje razlike između društvenih normi ovih različitih vremenskih perioda. Prvi susret Charlesa i Sare je na obali rijeke tokom velike oluje. Ova odlično snimljena scena i njihovi sledeći susreti u blizini litice, dobro signaliziraju opasnost kojom se izlažu. Reisz vješto manevriše između srednjovijekovnog i modernog doba i prati evoluciju priče. Na samom kraju filma, Reisz pokazuje razlike između filmske i životne priče. Direktor fotografije Freddie Francis i kompozitor Carl Davis su dali svoj doprinos kvalitetu filma.

Gluma u filma je odlična. Prednjače preljubnici Jeremy Irons i Meryl Streep. A treba pohvaliti Lea McKernija i Hiltona McRaeu u ulozi koristoljubivog batlera.

Žena Francuskog Poručnika je slojevit i dobro odglumljen film koji plijeni pažnju zanimljivim filmskim likovima i lijepom scenografijom.

Datum recenzije: 04.02.2017. godine