Montaža: Stjuart Berd
Izdavačka kuća: Warner Bros. Pictures
Studio: DC Entertainment, De Line Pictures
Trajanje: 1h 54min
Budžet: $200 Miliona
Zarada: $219.9 Miliona

Grupa vanzemaljskih bića se već dugi niz godina brine o sigurnosti cijele galaksije, koji su podjelili na sektore i zadužili im po jednog čuvara za svaki sektor, kojeg zovu Zelena Svjetiljka. Kada se jedan od ovih Čuvara Galaksije, teško povrjeđen sruši na planetu Zemlju, on naređuje svom prstenu moći da mu pronađe vjernog nasljednika. Izbor pada na testnog pilota Hala Džordana (Rajan Rejnolds), koji izgovara zakletvu prstenu moći i koji odmah zatim dospjeva na planetu Oa, gdje upoznaje dugogodišnje Čuvare Galaksije, Tomar-Rea (Džefri Raš), Kiloboga (Majkl Klark Dankan) i vođu ovog korpusa Sinestra (Mark Strong). Nakon kratke početne obuke Džordan se vraća na planetu Zemlju, gdje senator Robert Hamond (Tim Robins) poziva svog sina, naučnika Hektora Hamonda (Piter Sarsgard), u tajno vladino postrojenje da obavi autopsiju nad tjelom preminulog Čuvara Galaksije. Autopsiju nadgleda Dr. Amanda Voler (Andžela Baset).

Zelena svjetiljka je američki strip koji prati malu grupu super-junaka koji se bore protiv sila zla uz pomoć prstena koji svako od njih posjeduje i koji ima izuzetne moći. Iako dosta Evropljana nikada nije čulo za Zelenu Svjetiljku, zapravo je riječ je o jednom od najdugovječnijih američkih stripova iz izdavačke kuće DC Comics i njegova ekranizacija se godinama željno čekala.

Danas zvuči gotovo nevjerovatno, ali ekranizacija ovog stripa je ušla u fazu razvoja još daleke 1997. godine. Nakon nekoliko promjena, na mjesto režisera je doveden Novozelanđanin specijalizovan uglavnom za bondijade, Martin Kembel (Kazino Rojal, Zlatno Oko, Maska Zoroa), koji se sasvim dobro snašao prilikom prebacivanja sličica iz ovog stripa na veliko platno, ali nije uspio da na ovom filmu ostavi sopstveni pečat, koji bi se izborio sa gomilom CGI efekta i isuviše poznatom i predvidljivom pričom. Činjenica da je čak četvorica scenarista radila na filmu ne pomaže mnogo. Pored Grega Berlantija i Marka Gugenhajma, koji će kasnije postati uspješni filmski producenti i kreatori i scenaristi popularnih stripovskih serija poput Munje, Strele, Džesike Džons i Derdevila, tu su Majkl Grin, koji će takođe kasnije doprinjeti mnogim beoma uspješnim filmova (Logan, Osmi putnik: Kovenant), i Majkl Goldenberg (Hari Poter I Red Feniksa).

Početak filma u kojem vidimo kako je nemarni pilot Hal Džordan postao jedan od čuvara Zelene Svetiljke, je tehnički korektno odrađen, ali opet, neće naročito oduševiti sve one kojima je dobro poznat šablon ovakvih filmova. Istog trenutka kada otac daje svoju jaknu mladom sinu Halu i uđe u avion, znamo da će nešto poći po zlu. Takođe znamo da će mladog Hala ova slika eksplodirajućeg aviona progoniti do kraja života i da će i on sam postati pilot. Hal je naravno neodgovoran i buntovan pilot koji rijetko kad sluša svoje nadređene ili svog partnera na poslu. Hal takođe nije spreman da se uhvati u koštac sa životnim problemima i on maksimalno izbjegava životne obaveze. Zelena Svjetiljka se zapravo može shvatiti kao previše dobro poznata priča o sazrjevanju nemarnog glavnog junaka, kojeg, u ovom slučaju, dobijanje prstena moći, mjenja iz korjena. Halova prijateljica i ko-pilotkinja Kerol Feris je tu da ga podsjeti na važnost ovog velikog životnog koraka. Zelena Svjetiljka je predvidljiv film kojeg ne treba mnogo kriviti zbog toga, i koji se trudi da iscjedi maksimalno humora iz svake situacije i da zabavi publiku. Scene Halovog treninga u kojima navikava na svoje moći su relativno zabavne, kao i humorne scene u kojima Hal pokušava da ubjedi svog najboljeg prijatelja i štrebera da je on zapravo super-junak. Situacija se malo popravlja u takozvanoj razradi filma, dok je zaključak odnosno veliki završni obračun filma, zanimljiv iako nije naročito napet.

Zelena Svjetiljka je navodno trebao da bude prva filmska trilogija iz DC Comics stripovskog univerzuma, što djelimično potvrđuje ubačena scena tokom odjavne špice filma, u kojoj vidimo žuti prsten straha i Sinestra koji postaje korumpiran njegovo tamnom moći. Nastavci nisu snimljeni jer je ovaj film podbacio na bioskopski blagajnama, uglavnom razočarao fanove stripa i naišao na osudu kritičara.

Rajan Rejnolds (Dedpul, Živ Zakopan) se dobro snašao kao nosač velike moći, Blejk Lajvli (Opasnost Iz Dubine, Grad Lopova) je uvjerljiva kao uzorna pilotkinja, a treba pohvaliti pouzdanog Marka Stronga (Igra Kodova, Šerlok Holms, Krpar, Krojač, Soldat, Špijun, Krug Laži) kojeg nije lako poznati pod debelom maskom, novozelandskog glumca, scenaristu i režisera Taiku Vaititija (Tor: Ragnarok, Lov Na Divljake, Šta Radimo Sakriveni), Andželu Baset (Pad Olimpa, Čudni Dani), i Tima Robinsa (Mistična Rijeka, Bekstvo Iz Šošenka). Piter Sarsgard (Sedmorica Veličanstvenih, Obrazovanje) nije naročito uspješan kao negativac filma, ali više zbog odluka režisera i scenarista ovog filma, nego zbog samog glumca.

Zelena svjetiljka je podnošljiva ekranizacija stripa koja može pružiti dva sata solidne zabave, ali koja je, isto tako, zasluženo brzo pala u drugi plan.

Datum recenzije: 19.02.2018. godine