ZAŠTITNIK (2016)

Glumci: Mel Gibson, Erin Moriarty, Diego Luna, Michael Parks, William H. Macy

Režija: Jean-Francois Richet

Scenario: Peter Craig, Andrea Berloff

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Triler

Trajanje: 1h 28min

Bivši robijaš Link (Mel Gibson) pokušava da pomogne svojoj otuđenoj ćerki Lydiji (Erin Moriarty), koju je momak Jonah (Diego Luna) uvukao u velike nevolje sa dilerima droge. Linkova možda jedina pomoć je komšija Kirby (William H. Macy). Film je ekranizacija istoimene knjige Petera Craiga, koji je ujedno i ko-scenarista filma.

Uvodna pljačka filma u kojoj jedan od provalnika daje kokain svojoj djevojci da je smiri, obećava odvažan film koji odskače od standardnih Hollywoodskih trilera. Prizori usamljenih predjela Novog Meksika i dobra muzika Svena Faulconera se odlično slažu sa ostarjelim i zapuštenim likovima Linka i Kirbija. Link, tek navikao na novonastali način života, pokušava da se ovim nesebičnim djelom iskupi za mnoge grijehe iz prošlosti. Nažalost, Gibson ne može da odoli želji da igra romantičnog junaka, brije svoju zaraslu bradu i film iz žestokog trilera brzo prelazi u razvodnjenu i bolno predvidljivu akcijadu. Epizode sa nacistima i kartelskim atentatorom Sicariom su progresivno loše.

Zaštitnik je zapravo metafora Gibsonovog izvinjenja publici i pokušaj da povrati bar dio dobre reputacije koju je imao. Ako je vjerovati nekim glasinama režiserski dio posla je češće obavljao Mel Gibson i najvjerovatnije je iskoristio ovu priliku da podsjeti publiku na svoje najpoznatije filmove. Tako ovdje imamo jasnu posvetu Millerovom Pobješnjelom Maxu ali i scene slične onim u Donnerovom Smrtonosnom oružju poput brojanja prostrelnih rana i izrešetane kamp prikolice.

Mel Gibson je kvalitetan i harizmatičan glumac ali se topi u ovoj filmskoj apatiji. William H. Macy je neiskorišten, dok je Erin Moriarty uvjerliva kao nezrela tinejdžerka. Treba pohvaliti Michaela Parksa kao ostarjelog nacističkog vođu.

Pored toga što je neupitno loš film, Zaštitnik još i vjerovatno demonstrira lošu stranu Hollywooda.

Datum recenzije: 24.11.2016