ZAKON NOĆI (2016)

Glumci: Ben Affleck, Elle Fanning, Brendan Gleeson, Chris Messina, Sienna Miller, Zoe Saldana, Chris Cooper

Režija: Ben Affleck

Scenario: Ben Affleck

Žanr: Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 09min

Joe Coughlin (Ben Affleck) je ratni vojni vetran irskog porjekla koji se zaljubljuje u Emmu Gould (Sienna Miller), ljubavnicu notornog gangstera Alberta Whitea (Robert Glenister). Joeov otac, bostonski policijski kapetan, Thomas (Brendan Gleeson) se protivi ovoj vezi i traži od sina da je okonča. Whiteov rival i italijanski mafijaški boss, Maso Pescatore (Remo Girone), saznaje za ovu vezu i ucjenjuje Joea da ubije Whitea. Zakon Noći je baziran na istoimenoj knjizi Dennisa Lehanea.

Uspon sitnog irskog kriminalca kroz gangsterski milje Amerike je solidno prikazan. Po završetku rata Joe Coughlin odlučuje da neće više primati naređenja ni od koga i čak započinje vezu sa ženom mafijaškog bossa. Ben Affleck dobro prikazuje njegov odnos sa ocem, ali sa druge strane zaboravlja scene u zatvoru i ne dopušta nam da bolje upoznamo Bostona 20-ih godina prošloga vijeka. Ističe se dobro režirana scena pljačke na kraju prvog čina. Lijepo je zatim vidjeti drugi čin filma koji nije prenatrpan akcijom ali ovaj dio filma djeluje zbrzan i većina likova nije dobila dovoljno vremena da bolje razumjemo njihove postupke. Scott Eastwood kao Coughlinov brat je potpuno zaboravljen na montažerskom stolu. Affleck očigledno simpatiše svog lika, jer ovi gangsteri posežu za najstrožijim mjerama samo kad to baš moraju. Film nameće pitanje da li veliki gangsteri moraju obavezno biti i okrutni ljudi. Razvija se i interesentno međusobno poštovanje između Coughlina i šefa policije Figgisa. Hrabar potez je svakako i ubacivanje ozloglašenog Ku Klux Klana u priču. Nažalost, Loretta djeluje kao sitan igrač da spriječi jedan finansijski unosan posao, a znamo da ćemo Emmu opet vidjeti. Završni obračun je vrlo dobro režiran iako djeluje da je produkciji ponestalo para i vremena i da su dva planirana obračuna nasilno spojili u jedan. Treba pohvaliti prelijepu fotografiju Roberta Richardsona.

Ben Affleck je dobar kao gangster sa srcem od zlata dok Sienna Miller ima par dobrih momenata. Chris Cooper, Elle Fanning su izvukli iz svojih uloga koliko su mogli, dok je Matthew Maher odličan kao neuračunljivi član zloglasnog KKK. Robert Glenister i Remo Girone su se dobro snašli kao ozloglašeni gangsteri, a Brendan Glesson se pobrinuo za lijepu minijaturu.

Zakon Noći je najlošiji film pod Affleckovom režiserskom palicom, ali će najvjerovatnije pružiti dobru zabavu ljubiteljima žanra.

Datum recenzije: 22.01.2017