Glumci: Al Pacino, Robert De Niro, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine, Jon Voight, Val Kilmer

Režija: Michael Mann

Scenario: Michael Mann

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 2h 50min

Vrelina (engl. Heat) je film iz 1995. godine. Režiju i scenario potpisuje Majkl Men, dok glavne uloge igraju: Al Pačino, Robert de Niro i Val Kilmer.

Ned Makoli (Robert de Niro) je bivši zatvorenik i profesionalni pljačkaš čiji je moto celog života ostao „ne veži se ni za što od čega ne možeš pobeći za trideset sekundi“. On i njegova ekipa, koju čine kockarski zavisnik Kris Šiherlis (Val Kilmer) i bivši zatvorenik, porodični čovek, Majkl Čerito(Tom Sajzmor), pokušavaju opljačkati blindirano vozilo s novcem. Uspevaju pobeći sa 1.6 miliona dolara u obveznicama Malibu Equity Investments, naftne kompanije koja pere novac od droge na off-shore računima. Iako je to trebalo da bude jednostavna pljačka, ekipa je bila prisiljena da ubije sva tri čuvara. Nakon što je prvoga ubio novi član ekipe, Vejngro (Kevin Gejdž), drugi je ubijen u samoodbrani, a trećeg nisu smeli ostaviti živog kako ne bi bilo svedoka. Makoli se sastaje sa svojim ortakom, Nejtom (Džon Vojt), koji sugeriše prodaju obveznica originalnom vlasniku, Rodžer Van Zent. Van Zent je osigurao obveznice i ponudio veću cenu za njih nego što bi Nejt dobio na tržištu. Kao odmazdu za pretvaranje pljačke u trostruko ubistvo, Makoli i ekipa pokušavaju ubiti Vejngroa, ali on uspeva pobeći u trenutku kad je Makolija omela policijska patrola. Van Zent prevari Makolija i pokuša ga ubiti tokom pokušaja da otkupi obveznice. Poručnik Vinsent Hana (Al Pačino) istražuje pljačku blindiranog vozila. Njegovo iskustvo učinilo ga je jednim od najboljih detektiva elitnog odela za pljačke i ubistva policije Los Anđelesa (LAPD). Hana i njegova ekipa smesta kreću na posao, pokušavajući uhvatiti Makolija i njegovu ekipu upotrebom tragova i doušnika. U među vremenu, Makoli je obuzet planiranjem druge velike pljačke: napada na banku s plenom od 12 miliona dolara.

Vrelina je izvrsno režiran i odgljumljen film, koji sa pravom odskače od ostalih kriminalističkih drama iz 90-ih godina prošloga vijeka.

Datum recenzije: 19.08.2017. godine