VOZAČ (2017)

Glumci: Ansel Elgort, Kevin Spacey, Lily James, Eiza González, Jon Hamm, Jamie Foxx, Jon Bernthal

Režija: Edgar Wright

Scenario: Edgar Wright

Žanr: Akcija/ Kriminalistički/ Mjuzikl

Trajanje: 1h 52min

Baby (Ansel Elgort) je vozač za bjekstvo koji je prisiljen da radi za kriminalca Doca (Kevin Spacey), i koji uvijek sluša muziku jer od malena boluje od tinitusa, zujanja u ušima. On se brine o svom gluvom poočimu Josephu (CJ Jones), kojem govori o konobarici Debori (Lily James), sa kojom je počeo da se zabavlja. Doc poziva Bejbija da obave još jednu pljačku, i upoznaje ga sa ostatkom ekipe koju čine Buddy (Jon Hamm) i njegova žena Darling (Eiza González) i Bats (Jamie Foxx).

Režiser i scenarista Edgar Wright nas odmah baca u središte pljačke banke. Sama pljačka je snimljena iz vozačeve perspektive i kamera Billa Popea nikada ne ulazi u samu banku i zanima se usključivo naslovnim junakom filma. Bejbijeve gestikulacije dok čeka završetak pljačke pomalo podsjećaju na parodiju sličnih filmova, ali su svejedno zabavne. Iako djeluje da ovim potezom propušta priliku za tenzije pljačke, režiser Wright to brzo nadoknađuje efektnom scenom policijske potjere. Kadrovi su kratki i dinamični, ali publika uvijek zna šta se dešava na velikom ekranu i nema razloga da ne uživa u njima. Automobilske vještine viđene u ovom filmu će se sigurno dopasti svim ljubiteljima brzine.

Sama priča u kojoj glavni junak želi samo da otplati svoj dug i otputuje u sumrak dana sa svojom djevojkom je mnogo pita viđena. Publici takođe ne treba mnogo vremena da shvati da se vozač Baby neće tako lako izvući iz kandži kriminalaca. Wright je svjestan ove činjenice i pokušava da je kompenzuje sa dosta humora, neočekivanih scena i naravno dugim i dinamičnim kadrovima vožnje. Vozač u određenim trenutcima čak podsjeti na razigrani mjuzikl. Ovo je najprimjetnije u sceni u kojoj razigrani vozač Baby gotovo pleše ulicom dok donosi kafu za grupu kriminalaca, koji čekaju instrukcije za dogovorenu pljačku. Vozač ima dobar saundtrek koji je vješto implementiran u sam film i publika osjeti vozačevu razigranost za ritmom muzike. Wright pravi dobru transformaciju prema ljubavnoj romansi kada god to zaželi, ali nema problem ni da film vrati na put triler žanra. Mladi ljudi se brzo zaljube i odmah imaju velike planove, što publici nije teško da prihvati. U svakom slučaju Vozač se izdvaja od ovakvih i sličnih filmova i slobodno se može reći da ima sopstveni identitet. Sličnosti sa istoimenim, Hillovim Vozačem i Refnovom Vozač, su svakako primjetni, a Wrightova želja za zabavljanjem publike ponekad otupi oštricu filma. Treba pohvaliti treći čin filma koji nudi pregršt akcije.

Gluma u filmu je takođe za svaku pohvalu. Ansel Elgort se veoma dobro snašao u ulozi ćutljivog vozača, dok je Kevin Spacey itekako izvještio svoju ulogu negativca koji nema potrebu da galami da bi uspostavio autoritet. Sa druge strane Jon Hamm i naročito Jamie Foxx su odlični kao hiperaktivni kriminalci. Treba pohvaliti Lily James, Eiza González i dobru epizodu Jona Bernthala.

Vozač je zabavan i kvalitetan film kojeg treba preporučiti svim ljubiteljima filma pljačke i atraktivnih automobilskih potjera.

Datum recenzije: 26.08.2017. godine