Montaža: Geri D. Rouč
Izdavačka kuća: The Weinstein Company
Studio: Acacia Entertainment, Savvy Media Holdings, Thunder Road Pictures, Film 44
Trajanje: 1h 47min
Budžet: $11 Milliona
Zarada: $40.4 Milliona

Agent Službe za očuvanje ribe i divljih životinja Kori Lambert (Džeremi Rener) pronalazi smrznuto tijelo djevojke Natali Hanson (Kelsi Čou), na posjedu indijanskog rezervata Wind River. Natali je pronađena bosonoga i bez tople odjeće, a autopsija ukazuje na seksualno nasilje. Specijalni agent FBI Džejn Baner (Elizabet Olsen) dolazi da istraži slučaj i odmah saznaje od Natalinog oca, Martina (Gil Bermingam), da je Natali imala momka, Meta Rejburna (Džon Berntal). U istrazi joj pomaže Šerif Ben (Grejem Grin) i agent i lokalni lovac Kori Lambert.

Američki režiser i scenarista Tejlor Šeridan (Sikario, Po Cijenu Života) započinje ovaj film tvrdnjom da je Vjetrovita Rijeka baziran na istinitim događajima. Amerikanac nije mislio na jedan određen slučaj već na hiljade sličnih, koji su ga natjerali da napiše scenario za ovaj film. Već na samom početku filma vidimo kratku ali veoma zanimljivu scenu, u kojoj čopor vukova kruži oko svoga plijena, u ovom slučaju riječ je o ovcama. Sljedeći kadar nam otkriva lovca, čovjeka, koji je na neki način predstavljen kao ultimativni predator, koji se nalazi na vrhu lanca ishrane i koji kroz snajper puške posmatra gladne vukove. Kasniji događaji u filmu samo potkrepljuju dobro poznatu tvrdnju da je čovjek zapravo najopasniji predator od svih. Režiser Šeridan nam zatim pokazuje dva smrtna slučaja, koja su vjerovatno povezana i treba reći da je zaista jezivo vidjeti kako ljudskog tijelo izgleda nakon dužeg vremena provedenog na hladnoći. Neizbježna je rasprava oko jurisdikcije. Patolog ne može da potvrdi da je riječ o ubistvu i na taj način sprečava agenticu Baner da pozove dodatnu podršku iz FBI. Vjetrovita Rijeka ne ispašta zbog ove odluke patologa već naprotiv, profitira od jednostavne ali zanimljive istrage koju uglavnom sprovode okorjeli lovac Lamberta i mlada i neiskusna FBI agentica Baner. Dvojac se ne otima za riječ i ne opterećuje film suvišnom i velikom romansom, već su njihovi dijalozi konkretni i svrishodni jer, između ostalog, otkrivaju mnoge detalje iz lovčeve namučene prošlosti. Interesantno je vidjeti tragača Lamberta koji pronalazi ljude, ali vještinama stečenim u lovu na divlje zvijeri. Režiser Šeridan pravi veoma dobar potez i ubacuje flešbek sekvencu koja prikazuje šta se zapravo desilo preminulim ljudima, upravo u trenutku kada se obruč istrage stegne oko zločinaca i kada su sami istražitelji u velikoj opasnosti. Ove scene veoma uspješno razbijaju monotoniju filma, nakupljenu u želji njegovih autora da dočaraju usporen i miran život u ovom rezervatu. Treba reći da ovi mirni kadrovi ne škode uvijek filmu. Direktor fotografije Ben Ričardson (Krive Su Zvijezde, Zvijeri Južnih Divljina) zna da iskoristi lijepe planinske predjele prekrivene snijegom, i prikaže zanimljive kadrove lovaca koji jure ili pješače preko njih, a Australijanci Nik Kejv i Voren Elis su se pobrinuli za kvalitetnu muzičku podlogu.

Džeremi Rener (Dolazak, Osvetnici, Katanac Za Bol) je odličan u ulozi ćutljivog borca za pravdu, a veliko iznenađenje je Elizabet Olsen (Osvetnici, Osvetnici: Era Ultrona, Kapetan Amerika: Građanski Rat), dobrom ulogom ruki FBI agentice. Gil Bermingam (Po Cijenu Života, Usamljeni Rendžer, Sumrak trilogija) i Grejam Grin (Ples Sa Vukovima) su takođe veoma dobri u svojim ulogama, a treba pohvaliti uspješne uloge Džona Berntala (Vozač, Sikario, Vuk Sa Vol Strita, Kelsi Ešbil (Čudesni Spajdermen), Džuliju Džons (Sumrak Saga: Praskozorje - 1. Dio) i Džejmsa Džordana (Serafim Fols).)

Vjetrovita Rijeka je jednostavan, kvalitetan i na kraju veoma emotivan film kojeg treba preporučiti izgladnjelim filmofilima.

Datum recenzije: 28.12.2017. godine