ISPOVIJEST UBICE (2016)

Glumci: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K. Williams

Režija: Justin Kurzel

Scenario: Michael Lesslie, Adam Cooper, Bill Collage

Žanr: Akcija/ Avantura/ Fantazija

Trajanje: 1h 55min

1986. godine Callum Lynch (Michael Fassbender) saznaje od oca Josepha (Brendan Gleeson), da je potomak tajnog reda plaćenih ubica Asasina. Otac mu takođe, saopštava i zle namjere organizacije Templara. 2016. godine Callum je osuđen na smrtonosnu injekciju zbog ubistva svodnika, ali ga u zadnji čas spašava Abstergo Fondacija, koja funkcioniše kao moderna fasada za red Templara. Callum završava kao njihov zarobljenik, u prostorijama u Španiji. Doktorica Sofija Rikkin (Marion Cotillard) objašnjava zatvoreniku Callumu da nova genetska tehnologija, uz pomoć misteriozne mašine Animus, omogućuje ljudima da prožive sjećanja svojih predaka. Odabrali su Calluma jer misle da im on može pomoći da pronađu "Rajsku Jabuku", misteriozni artifakt koji su kreirale stare civilizacije i koji sadrži genetski kod za slobodnu volju i može da očisti svijet od nasilja. Calluma povezuju na mašinu Animus i on dobije sjećanje svog pretka Aguilara. Izvršni direktor Abstrego Fondacije je Sofijin otac Alan (Jeremy Irons). Ispovijest ubice je baziran na istoimenoj video-igri, produkcijske kuće Ubisoft.

Ispovijest ubice je još jedan pokazatelj da virtuelni svijet iz video igara, rijetko kad dobije adekvatnu filmsku adaptaciju. Dugogodišnji serijal video-igara, Ispovijest ubice, neosporno ima zanimljiv i veoma bogat svijet, kojeg krasi interesantna priča, i koji podstiče igrače video-igara, na otkrivanje svih njegovih tajni. Justin Kurtzel je talentovan režiser ali se primjeti da on nije imao iskustva sa ovakvim filmovima. On uglavnom ignoriše ovo istraživanja, i tako reći, zavirivanje u najskrivenije ćoškove. Dijalog scenarističkog trojca je veoma loš i sav trud glumaca brzo pada u vodu. Detaljnjijeg pojašnjavanja u filmu gotovo da uopšte nema i od gledalaca se traži da prihvate stvari onakve kakve jesu. Pobuna u zatvoru je nespretno odrađena, a koncept misterioznog artifakta, koji može da očisti svijet od nasilja, svakako zahtjeva više objašnjenja. Isto tako, političke intrige u filmu su mogle biti mnogo bolje odrađene. Jedna od rjetkih dobrih ideja autora ovog filma, je da ne stanu uvijek na stranu Assassina, i da prikažu loše strane obe ideologije. Sama mašina Animus se može pohvaliti isključivo interesantnim izgledom, i treba istaknuti nekoliko impozantnih kadrova Calluma povezanog na Animus, koji, ipak, ne doprinose mnogo kvalitetu filma. Koliko-toliko zanimljivi dijelovi se nalaze u srednjovjekovnoj Španiji, ali i tu je, nažalost, dosta propuštenih prilika. Sama koreografija borbe je dobro odrađena i solidno zabavlja publiku. Tu je i neizostavani Asasinov ubod skrivenom oštricom, svojevrsni zaštitni znak serijala video-igara Ispovijest ubice. Treba pohvaliti veoma kvalitetno sašivene kostime Asasina u filmu, sa velikom brigom o detaljima.

Glumci se uzalud trude da udahnu život u svoje likove. Energični Michael Fassbender, koji je ujedno i producent filma, daje sve od sebe da mu se vrati uložen novac. Talentovani Marion Cotillard, Jeremy Irons i Charlotte Rampling ne uspjevaju mnogo, ali treba istaknuti odličnu minijaturu Brendana Gleesona, u ulozi apatičnog Callumovog oca.

Ispovijest ubice je loš film, kojeg treba preporučiti isključivo najzagriženijim fanovima ovog serijala video-igara.

Preporuka sličnih filmova i ekranizacije video-igara:

Datum recenzije: 12.07.2017