VIRUS ANDROMEDA (1971)

Glumci: Arthur Hill, James Olson, Kate Reid, David Wayne, Paula Kelly, George Mitchell

Režija: Robert Wise

Scenario: Nelson Gidding

Žanr: Naučna Fantastika/ Triler

Trajanje: 2h 11min

The Andromeda Strain (sh. Virus Andromeda) je američki science fiction film snimljen 1971. godine u režiji Roberta Wisea. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Michaela Crichtona. Radnja započinje kada se vojni satelit sruši u blizini gradića u pustinji Novog Meksika i nakon čega uslijedi nagli pomor cjelokupnog stanovništva, a što američku vladu, uvjerenu da je to prouzročio vanzemaljski mikoorganizam, pokreće protokol u svrhu zaustavljanja zaraze. Protagonisti su vrhunski naučnici koju su za tu svrhu okupljeni u tajnom podzemnom bunkeru koji im istovremeno služi i kao laboratorija. The Andromeda Strain je predstavljao prvu filmsku adaptaciju jednog Crichtonovog romana, te se, kao i predložak, kasnije često nazivao jednim od prvih modernih tehno-trilera. Film se isticao izuzetno vještom režijom koja napetost stvarala uz kombinaciju tehnike podijeljenog ekrana i muzike Gila Melléa. U film su uložena prilična sredstva, prije svega kako bi se stvorila uvjerljiva "futuristička" podzemna laboratorija, ali i neke od prilično modernih tehnika specijalnih efekata iza kojih je stajao veteran Douglas Trumbulla; kako bi se što uvjerljivije dočarao strani vanzemaljski organizam, u filmu je korištena i kompjuterska grafika, a što je predstavljao prvi takav slučaj u historiji Hollywooda. Film je nakon premijere podijelio kritiku - dio je cijenio vjernost romanu, a dio zamjerao preveliku razvučenost. Komercijalni rezultati su, pak, bili solidni. Godine 2008. je u produkciji Sci Fi Channela snimljen remake u obliku istoimene miniserije koja je, pak, doživjela neuspjeh.

Virus Andromeda je veoma zanimljiv naučno fantastični film o pandemiji virusa.

Datum recenzije: 03.09.2017. godine
Poster filma: By Universal Pictures - Soundtrackcollector.com, Link