VELIKI ZID (2016)

Glumci: Matt Damon, Jing Tian, Pedro Pascal, Willem Dafoe, Andy Lau

Režija: Zhang Yimou

Scenario: Carlo Bernard, Doug Miro, Tony Gilroy

Žanr: Akcija/ Avantura/ Fantazija

Trajanje: 1h 43min

Za vrijeme vladavine dinastije Song, dvojica evropskih plaćenika William Garin (Matt Damon) i Pero Tovar (Pedro Pascal) dolaze u Kinu u potrazi za crnim barutom. Jedno veče ih napadne misteriozno čudovište, kojem uspjevaju da odsjeku ruku. Sledeći dan oni naljeću na grupu kineskih vojnika koji ih zarobljavaju i prisiljavaju da se bore sa njima. Vojnike predvode general Shao (Hanyu Zhang), komandir Lin Mei (Tian Jing) i strateg Wang (Andy Lau). William i Tovar upoznaju takođe evropljanina Ballarda (Willem Dafoe), koji ih nagovara da pobjegnu zajedno.

Veliki Zid je očigledno najskuplji film kineske produkcije. Zanimljivo je vidjeti stotine vojnika u veoma lijepim kostimima, kako marširaju po Kineskom zidu. Kostimografkinja Mayes C. Rubeo je odradila odličan posao i pokazala da ima dobar osjećaj za boje. Yimou Zhang počinje sa odsječenom rukom jednog čudovišta, da bi nedogo zatim prikazao armiju istih. Najezda ovih strašnih zvijeri je veoma napeta i publika brzo shvata da ih je nemoguće zaustaviti. Zhang pokazuje sebi svojstvene borbene obračune uz lijepu fotografiju Stuarta Dryburgha i Xiaodinga Zhaoa i interesantnu tehniku usporenog snimka. Nažalost najmanje truda je otišlo tamo gdje je to najbitnije. Scenario Carla Bernarda, Douga Miroa i Tonija Gilroja je prepun izlizanih motiva i predvidljivih momenata. Oportunistički junak se mjenja iz korjena nakon što upozna novu kulturu i njenu atraktivnu princezu. Nije teško pretpostaviti da će lik nespretnog i omalovažavanog vojnika Penga Yonga odraditi važan dio posla u ovoj nemilosrdnoj borbi. Režiser se dobro snalazi u rjetkim momentima zatišja a tokom završnog obračuna koristi lijepu paletu boja.

Matt Damon i Tian Jing su uvjerljivi kao bitanga i princeza, a Pedro Pascal je prijatno iznenadio kao plaćenik. William Dafoe izvlači koliko može iz svoje uloge, a treba pohvaliti i Andija Laua.

Veliki Zid je interesantan hibrid Hollywoodskog blockbustera i kineskog wuxia filma.

Datum recenzije: 22.01.2017