VELIKA TIŠINA (1968)

Glumci: Jean Louis Trintignant, Klaus Kinski, Frank Wolff, Luigi Pistilli, Mario Brega, Marisa Merlini, Vonetta Mc Gee

Režija: Sergio Corbucci

Scenario: Vittoriano Petrilli, Mario Amendola, Bruno Corbucci, Sergio Corbucci

Žanr: Vestern

Trajanje: 1h 45min

Velika Tišina (Il grande silenzio) je italijansko-francuski vestern film snimljen 1968. godine u režiji Segria Corbuccia, poznat kao jedan od prvih političkih angažiranih, ali i najboljih ostvarenja špageti vestern žanra. Radnja se događa u državi Utah za vrijeme Velike mećave 1899. godine, čije su katastrofalne posljedice natjerale brojne žitelje da se odaju odmetništvu kako bi prehranili porodici, a što, pak, beskrupulozni tajkun Pollicut (čiji lik tumači Luigi Pistilli) koristi kao izgovor da u grad Snow Hill pošalje lovce na ucjene na čelu sa krvoločnim Locom (čiji lik tumači Klaus Kinski) čiji je cilj odmetnike pobiti i tako omogućiti da za preuzme njihova imanja i vlast u gradu. Protagonist, čiji lik tumači Jean-Louis Trintignant, je nijemi revolveraš koji se jedini suprotstavlja ubicama. Il grande silenzio se često navodi kao jedan od manje tipičnih predstavnika žanra. To se prije svega odnosi na mjesto radnje - umjesto pustinje karakteristične za Jugozapad SAD (i koju su najčešće "glumile" lokacije u Španiji) se film odvija u planinama (a za što su kao lokacije korišteni italijanski Dolomiti). Protagonist umjesto revolvera karakterističnih za eru Divljeg Zapada koristi poluatomatski pištolj Mauser C96. Film također sadrži i za špageti-vestern atipični motiv ljubavne priče, koja također ima i međurasnu komponentu, s obzirom da je protagonistova partnerica crnkinja čiji lik tumači Vonetta McGee. Gledateljima i kritici je, međutim, daleko više u oči upao izuzetno mračan ton filma, koga se Corbucci dosljedno držao sve do same nekonvencionalne završnice, u kojoj ne samo da je odbačen hepi end, nego i predstavlja njegovu potpunu antitezu (iako je Corbucci pod pritiskom producenata snimio alternativnu verziju za sjevernoameričko tržište gdje sve završava dobro za protagoniste). Corbucci je kasnije svoj potez objasnio svojim radikalno lijevim stavovima, koji se mogu zamijetiti u potpunom obrtanju klasične vestern-paradigme, odnosno u tome što se odmetnici i kriminalci prikazuju kao pozitivci, odnosno žrtve, a predstavnici reda i zakona ili kao potpuno nesopsobni i korumpirani ili kao negativci, odnosno korumpirane sluge beskrupuloznih kapitalista. Corbucci je tvrdio da je Il grande silenzio zamislio kao svojevrsni odgovor na Za koji dolar više Sergia Leonea, kojemu je zamjerio što lovce na ucjene prikazuje kao pozitivce umjesto kao licemjerne ubice. Sama odluka da se film liši hepi enda je bila inspirirana Corbuccijevom reakcijom na smrt Che Guevare, odnosno nastojanjem da publiku šokira i potakne na revolucionarnu pobunu protiv poretka, slično kao što je Guevarina smrt služila kao poticaj za tadašnje studentske i druge proteste u svijetu.

Velika Tišina je nihilističan vestern kojeg treba preporučiti svim zrelijim filmfilima.

Datum recenzije: 02.09.2017. godine
Poster filma: By 20th Century Fox Italia - http://www.spaghetti-western.net/index.php/Grande_silenzio,_Il, Fair use, Link