Glumci: Slavko Štimac, Danilo 'Bata' Stojković, Mira Banjac, Mija Aleksić, Ivana Mihić, Neda Arnerić

Režija: Goran Paskaljević

Scenario: Gordan Mihić, Goran Paskaljević

Žanr: Komedija/ Drama/ Romansa

Trajanje: 1h 31min

Rejting: PG

U ljeto 1968. godine maturant Petar (Slavko Štimac) postaje svjestan svojih godina i odlučuje da je vrijeme da pronađe ženu svog života. Njegov otac, cjenjeni okružni sudija Veselin (Danilo Stojkovic), i majka (Mira Banjac) ga tjeraju da zagrije stolicu i završi svoj maturski rad. Jedini koji ima razumjevanja za njegove mladalačke probleme je djeda (Mija Aleksić).

Goran Paskaljević pravi odličan potez i smješta Petrovo sazrijevanje u turbolentno vrijeme studentskih protesta sa kraja 60-ih godina prošloga vijeka. Studentski nemiri su počeli u Parizu a zatim brzo preselili i na Beogradske ulice. Otac Veselin smatra da su studenti samo loše vaspitani, sestra Vladica ih podržava, dok su politički stavovi mladog Petra uveliko ustupili mjesto podivljalim hormonima. Veselin smatra da onaj koji ne može da vaspita sopstvenog sina ne može ni da bude sudija i pokušava na silu da ga dovede u red. Mihićev odličan scenario je pun živopisnih likova, a Paskaljević zna da je kombinacija visokih temeperatura i kratkih suknji fatalna po muškarce. Petar trči za profesorkom, bibliotekarkom i pekarkom, dok prava djevojka neprimjetno prolazi pokraj njega. Goran Paskaljević zna da je pubertet samo prolazna faza, koja će ostati lijepo sjećanje u staračkim danima. Režiser poručuje da su i ovi studentski protesti samo slična i takođe prolazna faza. Šteta je samo što se film previše uzda u arhivske TV snimke.

Danilo Stojković je odličan kao strogi otac, dok se Slavko Štimac dobro snašao kao neobuzdani pubertetlija. Mija Aleksić je veoma zabavan kao Petrov djeda, a treba pohvaliti i pouzdanu Miru Banjac.

Varljivo Leto '68 je neosporno kvalitetan film, koji predstavlja mladalačke muke na jedan zabavan i originalan način.

Datum recenzije: 22.01.2017