Glumci: Vudi Alen, Dženet Margolin, Louise Lasser, Marsel Iler, Džeklin Hajd, Loni Čapman

Režija: Vudi Alen

Scenario: Vudi Alen, Majkl Rouz

Žanr: Komedija/ Kriminalistički

Trajanje: 1h 25min

Rejting: PG

Uzmi novac i bježi (Take the Money and Run) je američka filmska komedija snimljena 1969. godine u režiji Vudija Alena. Predstavlja drugo rediteljsko ostvarenje u njegovoj filmografiji, i prvo koje se temelji na sopstvenom materijalu (prvi film What's Up, Tiger Lilly? je bila ništa drugo do humoristička nasinhronizacija već postojećge japsnskog filma). Alen u filmu glumi lik protagonista, nespretnog kriminalca koga njegovi pokušaji pljačkanja banaka stalno vraćaju u zatvoru. Radnja je prikazana u tehnici pseudodokumentarnog filma, odnosno uz pomoć intervjua sa protagonistovim prijateljima i porodicom, te uz deo igranih segmenata. Alen, koji je scenario napisao zajedno sa Mikijem Rozom, ispočetka nije hteo režirati film, ali su ga iskustva sa haotične produkcije Kazino Rojal potakla da stane iza kamere. Film se snimao na lokacijama u San Francisku, te je kroz korištenje dela njih odao omaž Hičkokovom filmu Vrtoglavica. Kao lokacija je također poslužio i obližnji zloglasni zatvor San Kventin , gde su oko 100-njak robijaša poslužili kao statisti. Alen je film kasnije opisivao kao deo prve ili "zabavne" faze u svojoj filmografiji, a sa time su se složili i kasniji kritičari, ističući korištenje slepstika i drugih tehnika filmskog humora koje je Alen posle napustio. Publika za njega nije imala previše razumevanja, te nije ostvario dobre komercijalne rezultate. Uprkos toga, Alen ga je smatrao vrednim iskustvom, a pseudodokumentarne tehnike je posle koristio u svom daleko poznatijem i uspešnijem filmu Zelig.

Uzmi novac i bježi je veoma zabavna romantična komedija sa elementima drame.

Datum recenzije: 16.11.2018. godine