USPON MRAČNOG VITEZA (2012)

Glumci: Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Anne Hathaway, Tom Hardy, Marion Cotillard, Joseph Gordon-Levitt, Morgan Freeman

Režija: Christopher Nolan

Scenario: Jonathan Nolan, Christopher Nolan

Žanr: Akcija/ Triler

Trajanje: 2h 44min

Uspon Mračnog Viteza (eng. The Dark Knight Rises) je američki film iz 2012. godine kojeg je režirao Christopher Nolan. Nolan je zajedno sa svojim bratom Jonathanom napisao i scenarij, a priču za film napisao je sa Davidom S. Goyerom. Temeljen na liku iz DC Comicsa, film Vitez tame: Povratak treći je i završni nastavak Nolanove trilogije o Batmanu koji se direktno nastavlja na svoje prethodnike Batman: Početak i Vitez tame. Glumci Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Morgan Freeman i Cillian Murphy repriziraju svoje uloge iz prethodna dva filmska nastavka. Treći dio donosi nove likove poput Seline Kyle (odglumila ju je Anne Hathaway) kao provalnica (žena-mačka) čiji će dolazak u Gotham City pokrenuti niz događaja koji će natjerati Batmana da se ponovno pojavi nakon čega će se susresti sa Baneom (glumi ga Tom Hardy), opasnim teroristom koji namjerava uništiti Gotham City. Iako u početku nije želio snimiti treći film, redatelj Nolan je pristao nakon što je sa svojim bratom Jonathanom i Davidom S. Goyerom napisao priču za koju je smatrao da na zadovoljavajući način okončava trilogiju. Nolan je inspiraciju za film dobio iz stripova Knightfall (1993.) u kojem se Bane prvi put pojavljuje; zatim iz serije The Dark Knight Returns (1986.) te No Man's Land (1999.). Film se snimao na raznim lokacijama, uključujući i lokacije u Jodhpuru, Londonu, Nottinghamu, Glasgowu, Los Angelesu, New Yorku, New Jerseyju i Pittsburghu. Nolan je upotrebljavao IMAX kamere većinom snimanja kako bi optimizirao kvalitetu slike. Kao što je to bio slučaj i s filmom Vitez tame, marketinške kampanje započele su još u ranoj fazi produkcije kako bi se film što bolje promovirao. Nakon završetka snimanja, kompanija Warner Bros. ponovno je fokusirala svoju kampanju: izradila je promocijske web stranice, pustila prvih šest minuta filma u kina te poslala različite vrste informacija o filmu raznim kompanijama.

Uspon Mračnog Viteza je impozantan završetak Nolanove Batman trilogije.

Datum recenzije: 20.08.2017. godine