UHVATI CARTERA (1971)

Glumci: Michael Caine, Ian Hendry, John Osborne, Britt Ekland, Tony Beckley, George Sewell, Geraldine Moffat

Režija: Mike Hodges

Scenario: Mike Hodges

Žanr: Kriminalistički/ Triler

Trajanje: 1h 52min

Uhvati Cartera (Get Carter) u Jugoslaviji prikazan pod naslovom Sredite Cartera, je britanski igrani film snimljen u režiji Mikea Hodgesa, kome je to bio cjelovečernji debi, i premijerno prikazan 1971. godine, danas poznat kao jedno od najboljih ostvarenja gangsterskog žanra i britanske kinematografija, odnosno po najpoznatijoj ulozi u glumačkoj karijeri Michaela Cainea. Predstavlja adaptaciju romana Jack's Return Home Teda Lewisa. Naslovni protagonist, koga tumači Caine, je Jack Carter, "izvršilac" londonskog podzemlja koji se vraća u rodni Newcastle kako bi otišao na pogreb bratu, prema službenoj verziji stradalom u prometnoj nesreći. Radnja prikazuje kako Carter sumnja da mu je brat zapravo ubijen te, usprkos očigledne nelagode među lokalnim gangsterima ali i vlastitim poslodavcima iz Londona, ne bira sredstva kako bi otkrio počinioce i nad njima izvršio nemilosrednu osvetu. Get Carter je snimljen u produkciji britanske podružnice hollywoodskog studija MGM, koji se tada nalazio u velikim financijskim problemima, te su u njega uložena relativno malena sredstva. Sa druge strane se to nastojalo kompenzirati korištenjem kolapsa dotadašnjih cenzorskih standarda, odnosno inzistiranjem na realističnom i za tadašnje prilike eksplicitnog prikaza nasilja i seksa. Hodges, koji je prije toga radio na televiziji, je, pak, inzistirao na realizmu tako što je koristio autentične lokacije Newcastlea koje su, zajedno sa asketskim stilom režije, te jednostavnom ali upečatljivom jazz muzikom Roya Budda stvorile specifičnu atmosferu. Michaelu Caineu je uloga Cartera, amoralnog i hladnokrvnog kriminalca koji ne bira sredstva kako bi se osvetio, prema vlastitom priznanju, bila jedna od najdražih u karijeri. Njome je bio oduševljen s obzirom da je dobio priliku kroz nju pretočiti iskustva s gangsterima koje je poznavao u stvarnom životu i koji su, poput njega, poticali iz miljea radničke klase. Caine je tvrdio da su dotada u britanskim filmovima gangsteri bili "ili smiješni ili glupi", a on je dobro znao da to nije istina te je zato Cartera tumačio kao efikasnu i nezaustavljivu mašinu za ubijanje. Get Carter je već sljedeće godine u SAD dobio blaxploitation remake pod naslovom Hit Man gdje je naslovni lik tumačio Bernie Casey. Godine 2000. je snimljen još jedan hollywoodski remake pod naslovom Get Carter gdje je glavni lik tumačio Sylvester Stallone.

Uhvati Cartera je izvrstan primjerak britanskog krimića, koji odslače od ostalih sličnih primjeraka.

Datum recenzije: 17.09.2017. godine
Poster filma: Автор: Майк Ходжес, Metro-Goldwyn-Mayer - http://www.kinopoisk.ru/picture/751452/, Добросовестное использование, Ссылка