Montaža: Mick Audsley
Izdavačka kuća: Kinberg Genre, The Mark Gordon Company, Scott Free Productions
Studio: 20th Century Fox
Trajanje: 1h 54min
Budžet: $55 Milliona
Zarada:

U Jerusalimu, 1930-ih godina prošloga vijeka, slavni belgijski detektiv Hercule Poirot (Kenneth Brannagh) pristaje na poziv svog prijatelja Bouca (Tom Bateman) na trodnevnu vožnju vozom, popularnim Orijent Ekspresom. Poirot odbija da pomogne jednom od putnika, američkom biznismenu Samuelu Ratchettu (Johnny Depp), kojeg naredno jutro pronalaze mrtvog. Poirot i Bouc pronalaze prijeteća pisma upućuna američkom biznismenu kao i djelimično uništen komad papira koji povezuje ovog američkog biznismena sa slučajem Daisy Armstrong. Poirot se naime dobro sjeća ovog slučaja. Mlada Daisy je kidnapovana a zatim ubijena, iako je njena porodica platila novac za njenu otkupninu. Belgijanac započinje istragu a među mnogobrojnim osumljičenim licima se nalaze Pilar Estravados (Penélope Cruz), Gerhard (Willem Dafoe), Princeza Dragomiroff (Judi Dench), Hector Mac Queen (Josh Gad), Edward Henry Masterman (Derek Jacobi ), Dr. Arbuthnot (Leslie Odom Jr.), Caroline Hubbard (Michelle Pfeiffer), Mary Debenham (Daisy Ridley), Pierre Michel (Marwan Kenzari), Hildegarde Schmidt ( Olivia Colman), Grofkinja Elena Andrenyi (Lucy Boynton), Biniamino Marquez (Manuel Garcia-Rulfo) i Grof Rudolph Andrenyi (Sergei Polunin). Ubistvo U Orijent Ekspresu je ekranizacija istoimene knjige britanske autorke Agathe Christie.

Režiser i glavni glumac filma Kenneth Branagh koristi uvod u ovaj film da nas na jedan zabavan način upozna sa blistavim umom svojeg privatnog detektiva. Hercul Poirot uspijeva da riješi slučaj toliko brzo, da stičemo utisak da je više truda i napora potrošio na samo naručivanje svog doručka i očekivanje da mu se on servira na adekvatan način. Naime, ovaj belgijski perfekcionista ide toliko daleko da mjeri ne samo rastojanje između pribora za jelo i tanjira u kojem mu se servira doručak, već i samu veličinu jaja koji mu se serviraju, kako bi sve bilo baš kako treba. Ova početna scena uspjeva da demonstrira detektivske kvalitete ovog metodičnog Belgijanca ali takođe i da pripremi publiku za težak posao pronalaska krivca, koji nije uvijek jedan od onih na kojeg se najviše sumnja. Takođe treba reći da je dio sa štapom, kojeg Poirot zabija u zid između trojice osumljičenika, ipak nepotreban. Ubrzo nakon ove scene Poirot ulazi u kobni voz i putovanje započinje.

Ubistvo U Orijent Ekspresu je film u kojeg je uloženo dosta truda i novca. Prikazivanje 30-ih godina prošloga vijeka je odrađena veoma dobro. Kostimi, frizure i cjelokupni imidž aktera filma svakako odgovaraju ovom periodu, dok je muzika Patricka Doyla adekvatna i vješto prelazi iz mirnijih u brže tonove. Kamera direktora fotografije, Kipranina Harisa Zambarloukosa, se dobro snalazi u snimcima eksterijera, iako su kadrovi Isanbula, Jerusalima i Vinkovaca, ipak previše potpomognuti CGI tehnologijom. Kamera ovog Kipranina nema problem da se prilagodi uskom vozu i ponekad je prinuđena da se izdigne iznad filmskih protagonista i da isprati svoje likove sa pogledom odozgo, i time zabilježi neke veoma efektne scene, poput prvog ulaska u kabinu ubijenog biznismena Samuela Ratchetta.

Režiser i glavni glumac filma Kenneth Branagh, interesantno, uglavnom prati poznatog detektiva i mi zajedno sa njim razmišljamo o tome ko bi mogao biti ubica. Poirotove metode su uglavnom jednostavne, nekad komične ali uvijek daju rezultate. Sam zaplet britanske autorke Agathe Christie je poput mehanizma švajcarskog sata i tjera publiku, ili bar onu koja voli misteriju, da se dobro pomuči u otkrivanju ubice. Svaki djelić ovog filma ima svoju svrhu i bitno utiče na veće i naizgled značajnije djelove, a gotovo svaki od ovih putnika predstavlja potencijalnog ubicu. Nažalost režiser Brannagh i scenarista Michael Green ne uspijevaju da nas dovoljno dobro upoznaju sa osumljičenim putnicima u vozu i propuštaju priliku da dodatno podstaknu rad naših sivih moždanih ćelija. Greenov scenario je solidno odrađen, ali slobodno možemo reći školski, i ne uspjeva da nas naročito zainteresuje za sudbinu ovih ljudi. Mi razumijemo većinu njihovih motiva, ali nam jednostavno nije previše stalo do ovih ljudi. Scenarista Green je takođe mogao zaigrati malo hrabrije na kartu Poirotove samouvjerenosti, koja ga dovodi do toga da ne vidi neke očigledne stvari i time griješi. Još jedna velika zamjerka ovom filmu ide od strane svih onih koji su već pogledali superiorniju verziju istoimene detektivske knjige u režiji amerikanca Sidnija Lumeta, Ubistvo U Orient Ekspresu. Hercula Poirota je odigrao Albert Finney, čija interpretacija džangrizavog i asocijativnog detektiva se uveliko razlikuje od interpretacije Kennetha Branne, koja akcenat stavlja na komediju.

Glumačka postava ovog filma zaslužuje All-Star epitet. Kenneth Brannagh se veoma dobro snašao u ulozi legendarnog belgijskog detektiva sa najboljim brkovima na svijetu. Johnny Depp se pobrinuo za efektnu minijaturu beskrupuloznog biznismena koji shvata u kakvoj je opasnosti. Treba pohvaliti veoma raspoloženu Daisy Ridley, kao i ostatak glumačke postave, Michelle Pfeiffer, Willem Dafoe, Judi Dench, Penélope Cruz, Josh Gada, Dereka Jacobija i Leslie Odom Jr.

Ubistvo U Orijent Ekspresu je dobra misterija starog kova, koja traži pažnju publike i ipak je tjera na razmišljanje daleko više od ostalih holivudskih filmova.

Datum recenzije: 12.11.2017. godine
Poster filma: Поштена употреба, Веза