TRAG ŽIVOTA (2017)

Glumci: Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Ariyon Bakare, Olga Dihovichnaya

Režija: Daniel Espinosa

Scenario: Rhett Reese, Paul Wernick

Žanr: Horor/ Naučna Fantastika/ Triler

Trajanje: 1h 44min

Šestočlana posada Internacionalne Svemirske Stanice uspješno obavlja hvatanje svemirske sonde, tokom njenog povratka sa Marsa. Posada pronalazi i proučava uzorak tla sa Marsa, za koje se ispostavlja da je prvi dokaz vanzemaljskog života. Britanski biolog Hugh Derry (Ariyon Bakare) uspjeva da oživi ovaj misteriozni organizam regulisanjem atmosferskog pritiska i daje mu ime Kelvin. Organizam se veoma brzo razvija i postaje prijetnja po život posade. Ostatak posade čine komandant misije Katerina Golovkina (Olga Dihovichnaya), službenik za karantin Dr. Miranda North (Rebecca Ferguson), američki inžinjer Rory Adams (Ryan Reynolds), doktor David Jordan (Jake Gyllenhaal) i japanski pilot Sho Murakami (Hiroyuki Sanada).

Internacionalna Svemirska Stanica izgleda više nego uvjerljivo, a kretanje posade kroz bestežinsko stanje je dobro ispraćeno kamerom Seamusa McGarvija. Scenaristi Rhett Reese i Paul Wernick su sasvim dobro odradili svoj dio posla i daju nam dovoljno razloga da brinemo o ovoj šarolikoj posadi svemirske stanice. Veza britanskog biologa Derrija i nepoznatog organizma je pomalo zbrzana ali opet učinkovita. Sa druge strane, dio priče vezan za vanzemaljsko stvorenje nije baš najbolje odrađen. Kelvinov izgled je interesantan, ali režiser baš i ne uspjeva da nas ubijedi u njegov nastanak. Daniel Espinosa zna da napravi hladnu filmsku atmosferu, u kojoj nismo uvijek sigurni koji od filmskih junaka nas napušta, ali je muzika Jona Ekstranda, često kvari sa emotivnim i herojskim notama. Borba sa Kelvinom ima veoma napetih dijelova, iako se često svodi na zatvaranje oklopa između prostorija u zadnji sekund. Takođe, sličnosti ovog filma sa Scottovim Osmim Putnik su očigledne.

Internacionalna glumačka postava je dobro obavila svoj posao. Ryanu Reynoldsu, Jakeu Gyllenhaalu i Rebecci Ferguson, iznenađujuće dobro pariraju Ariyon Bakare, Hiroyuki Sanada i Olga Dihovichnaya.

Trag Života je više nego pristojan dodatak holivudskoj naučno-fantastičnoj riznici.

Datum recenzije: 02.04.2017. godine