THOR (2011)

Glumci: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Stellan Skarsgård, Colm Feore, Ray Stevenson, Idris Elba, Kat Dennings, Rene Russo, Anthony Hopkins

Režija: Kenneth Branagh

Scenario: Ashley Edward Miller, Zack Stentz, Don Payne

Žanr: Akcija/ Avantura/ Fantazija

Trajanje: 1h 55min

Kralj Asgarda Odin (Anthony Hopkins) i njegovi sinovi Thor (Chris Hemsworth) i Loki (Tom Hiddleston) vode bespoštednu borbu protiv Ledeni Divova i njihovog vođe Laufija (Colm Feore). Thor, Loki, Sif (Jaimie Alexander), Volstagg (Ray Stevenson), Fandral (Josh Dallas) i Hogun (Tadanobu Asano) odlaze da se sami suoče sa Laufijem. Odin saznaje za ovo i kažnjava svog sina Thora tako što mu oduzima božanske moći i šalje ga na planetu Zemlju. Thor tamo upoznaje naučnicu Jane Foster (Natalie Portman), koja mu pomaže da pronađe svoj malj.

Režiser filma Kenneth Branagh se pobrinuo za sasvim korektan uvod u Thorovu samostalnu priču. Razlozi zbog kojih je Princ Asgarda prognan na planetu Zemlju su dobro predstavljeni, a nezaobilazne scene borbe između Asgardijaca i njihovih zakletnih protivnika Ledenih Divova, su zanimljive i sigurno će se svidjeti ljubiteljima Marvelovog filmskog serijala. Thorov boravak na Zemlji je naravno odrađeno sa dosta humora. Bog Thor ne razumije navike Zemljana i svaki njegov kontakt sa njima dovodi do komičnih situacija. Interesantno je vidjeti ovog Nordijskog Boga kako ulazi u prodavnicu kućnih ljubimaca i zahtjeva od radnika da dobije konja. Usput Thor naravno ašikuje sa mladom astrofizičarkom Portman. Sve ove scene jesu zabavne ali teško da će zadovoljiti apetite malo iskusnijih ljubitelja sedme umjetnosti. Scenario Ashley Edward Miller, Zacka Stentza i Dona Paynea nije ni po čemu poseban, a režiser Branagh ga samo rutinski privodi kraju. Svi u publici znaju da će Thor morati da zasluži svoj malj, tačnije naučiće bitnu lekciju koju mu je njegov otac namjenio. Pokušaji direktora fotografije Harisa Zambarloukosa da sa usporenim snimkom i kamerom odozdo, uspostavi autoritet protagonista i učini scene katarzičnim, su gotovo uvijek uzaludne. Da stvar bude još gora, mnogi od ovih pokušaja zapravo imaju kontra-efekat. Scena u kojoj Thorovi prijatelji prolaze pored zabezeknutih Zemljana i idu u borbu će prije izazvati blagi podsmjeh nego divljenje publike.

Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Stellan Skarsgård, Idris Elba, Rene Russo i Anthony Hopkins su dobro odradili svoj posao.

Thor je sasvim dobar komad iz Marvelove filmske radionice.

Datum recenzije: 01.10.2017. godine