THOR: RAGNAROK (2017)

Glumci: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Idris Elba, Jeff Goldblum, Tessa Thompson, Karl Urban, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins

Režija: Taika Waititi

Scenario: Eric Pearson

Žanr: Akcija/ Avantura/ Komedija

Trajanje: 2h 10min

Thor (Chris Hemsworth) saznaje od demona Surtura (Clancy Brown) za Ragnarok, proročanstvo koje najavljuje propast Asgarda. On okuplja tim koji će se suočiti sa asgardskom Boginjom smrti Helom (Cate Blanchett). Ovaj tim čine Thorov brat Loki (Tom Hiddleston), Hulk (Mark Ruffalo) i ratnica Valkyrie (Tessa Thompson).

Malo filmskih junaka iz Marvelovog filmskog univerzuma je tokom svojih samostalnih nastavaka, za tako kratko vrijeme doživjelo drastične promjene poput Thora. Priča o ovom asgardskom Bogu je započeta kroz akcijsku komediju Thor, pod režiserskom palicom britanca Kennetha Branne, da bi zatim naglo promjenila ton u mračnu i na momente depresivnu dramu, Thor 2: Mračni Svijet, zaslugom Amerikanca Alana Taylora. Čelnici studija su se ovaj put odlučili za blještav i veseo nastavak, koji nudi daleko više zabave od Branninog Thora. Donijeli su pravu odluku prilikom izbora režisera i dopustili mu kreativnu kontrolu i slobodu nad ovim filmom. Novozelanđanin Taika Vaititi koristi ovu rijetku privilegiju da se u okviru jednog visokobudžetnog filma dobro naruga svim dosadašnjim holivudskim naporima da snime smrtno ozbiljne drame o kostimiranim super-junacima. Vaititi je već imao iskustva sa neobičnim komičnim dramama, koje uveliko iskaču iz uobičajenih žanrovskih kalupa, poput Lov Na Divljake i Šta Radimo Sakriveni, i to se itekako vidi.

Thor: Ragnarok, inspirisan dijelovima iz stripa Planeta Hulk iz 2006. godine, ubacuje ovog zelenog super-junaka u fiktivni svijet asgardskog Boga Groma, Thora. Ovaj nastavak pokušava da nam pokaže, bar između svojih komičnih scena, gdje su ova dvojica super-junaka bili tokom dešavanja u filmu Kapetan America: Građanski Rat. Publika će dobiti odgovor na ovo pitanje, ali već u jednoj od početnih scena filma, shvatamo da je prvenstveni cilj Thora: Ragnarok, neobavezna razonoda i dobra zabava. U ovoj sceni vidimo Boga Thora kako visi okovan lancima i polako se okreće u krug, uz nezaobilaznu škripu lanaca. Thor svako malo traži od svog sagovornika, demona Surtura, inače jednog od negativaca filma, da sačeka sa dijalogom dok ne napravi puni krug i bude mu okrenut licem. Interesantno je vidjeti kako se u ovim scenama Surturove smrtno ozbiljne prijetnje, odjednom ne mogu shvatiti ozbiljno i posmatraju sa posmjehom.

Thor: Ragnarok je zapravo prava rijetkost u današnjem Holivudu. Thorov put samosaznanja i svojevrsne pripreme za tešku borbu koja ga čeka, nikada sebe ne shvataju previše ozbiljno i drage volje skreću u vode parodije i samoparodije. Bog Thor i Hulk često prave nespretne poteze koji su nekarakteristični super-junacima, i koji ih dovode u veliku opasnost. Blještava i previše obojena planeta na kojoj provode većinu vremena se dobro uklopila u komičnu tematiku filma. Skoro svaki od likova koji se pojavi, bez obzira da li je pozitivac ili negativac, prije ili kasnije postaje izvor dobre zabave. Thor: Ragnarok ima mnoge zanimljive biblijske podteme, koje su zaista dobro integrisane u priču ovog filma, a Hellino kopanje po porodičnoj istoriji, otkriva neke veoma kontraverzne podatke. Iako znamo da će velika većina naših junaka doživjeti završnu špicu filma, Thor: Ragnarok nije bez napetosti u scena borbe. Treba izdvojiti nekoliko kratki ali zaista impresivni scena sukoba, u kojima Boginje Smrti, Helle nadjača ratnice Valkyrie, kao i nekoliko zanimljivih scena prikazanih usporenim snimkom, zasluga direktora fotografije Javiera Aguirresaroba. Treba pohvaliti adekvatnu muziku kompozitora, Marka Mothersbaugha, koja daje svojevrsni pečat ovom filmu.

Chris Hemsworth se veoma dobro snašao kao nespretni super-junak, a Cate Blanchett je odlična kao dijabolična Hella. Tessa Thompson se pokazala kao veoma dobar izbor za ratnicu sklonu piću, dok se Jeff Goldblum pobrinuo za veoma zabavnu komičnu minijaturu. Treba pohvaliti lukavog Toma Hiddlestona, Idrisa Elbu, Anthonija Hopkinsa, pouzdanog Marka Ruffala i dželata Karla Urbana.

Thor: Ragnarok je jedan od najzabavnijih filmova koji je snimljen u poslednje vrijeme, i kojeg treba gurati pod nos čak i najvećim hejterima Marvelovog filmskog serijala.

Datum recenzije: 29.10.2017. godine