THOR 2: MRAČNI SVIJET (2013)

Glumci: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Idris Elba, Christopher Eccleston, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Kat Dennings, Ray Stevenson, Zachary Levi, Tadanobu Asano, Jaimie Alexander, Rene Russo

Režija: Alan Taylor

Scenario: Christopher Yost, Stephen McFeely, Christopher Markus

Žanr: Akcija/ Avantura/ Naučna-Fantastika

Trajanje: 1h 52min

Thor (Chris Hemsworth), Sif (Jaimie Alexander), Volstagg (Ray Stevenson) i Fandral (Josh Dallas) pobjeđuju gomilu pljačkaša na planeti Vanaheim, domu njihovog saborca Hoguna (Tadanobu Asano). Za to vrijeme Loki (Tom Hiddleston) se nalazi u asgardijskom pritvoru. Asgardijanci uskoro saznaju za Konvergenciju, savez Devet Kraljevstva, koji se približava i zbog kojeg se mnogi portali pojavljuju nasumice. Jedan takav portal se pojavi u Londonu i astrofizičarka Jane Foster (Natalie Portman) dolazi da ga vidi. Odin (Anthony Hopkins) saopštava Thoru da Mračni Vilenjaci na čelu sa Malekithom (Christopher Eccleston), planiraju da prošire tamu cijelim univerzumom. Thor 2: Mračni Svijet je nastavak filma Thor.

Thor je bio veliki bioskopski hit koji je donio ogromnu sumu novca i za očekivati je bilo da će Holivud da snimi nastavak. Umjesto Britanca Kennetha Branaghe, na mjesto režisera dolazi Amerikanac Adam Taylor, koji je ispekao zanat radeći na popularnim kriminalističkim serijama. Taylor koristi kratak uvod filma da odmah pokaže da zna režirati scene borbe ali takođe i da objasni misteriozni Eter, koji će igrati bitnu ulogu u filmu. Fanovi Marvela će otvorenih usta dočekati scenu u kojoj asgardijski Bog, Thor, skače u vazduh a zatim udara svojim maljem u zemlju i tako uništava sve protivnike u neposrednoh blizini. Zatim samo nekoliko minuta poslije, on zavrti svojim maljem i raznese protivničkog kamenog diva u sitne kamenčiće. Thor pita preplašene protivnike da li još neko od njih želi da se bori. Ova scena dosta podsjeća na scenu iz Troje, u kojoj Ahil uradi isto, nakon što veoma brzo porazi mnogo većeg protivnika.

Brzo postaje jasno da se režiser Adam Taylor mnogo bolje snalazi od svog britanskog kolege iz struke, Kennetha Branaghe. Thor 2: Mračni Svijet izgleda veoma lijepo, dijelom zahvaljujući direktoru fotografije, Krameralu Morgenthau, i ima adekvatan mračni ton, koji uveliko doprinosi efektnoj filmskoj atmosferi. Treba pohvaliti kratku ali intrigantnu scenu u kojoj protagonisti filma putuju sa Zemlje u svemir. Scene borbe su takođe dobro odrađene, bilo da je riječ o onima na zemlji ili onima u vazduhu. Nažalost scenario Christophera Yosta, Stephena McFeelija i Christophera Markua, iako ima svojih trenutaka, nije na naročitom nivou i previše se uzda u nekoliko iznenađenja koje je pripremio. Publika nema velike sumnje u uspijeh ovih kostimitanih junaka jer zna da su potrebni za mnogobrojne nove filmske nastavke. Završna borba na planeti Zemlji je sasvim solidna.

Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Idris Elba i Rene Russo ponavljaju dobre uloge iz prvog filma.

Thor 2: Mračni Svijet je superioran nastavak kojeg treba preporučiti fanovima Marvelovog filmskog univerzuma, ali i svim filmofilima koji znaju da cijene dobru filmsku atmosferu.

Datum recenzije: 01.10.2017. godine