TEŠKA OSMICA (1996)

Glumci: Philip Baker Hall, John C. Reilly, Gwyneth Paltrow, Samuel L. Jackson

Režija: Paul Thomas Anderson

Scenario: Paul Thomas Anderson

Žanr: Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 1h 42min

Ostarjeli kockar Sydney Brown (Philip Baker Hall) upoznaje mladog čovjeka Johna Finnegana (John C. Reilly), koji pokušava da skupi novac za sahranu svoje majke. Sydney mu predlaže da odu u Las Vegas, gdje će mu pokazati kako da zaradi nešto novca. Nakon nekog vremena John postaje Sydnijev štićenik, upoznaje konobaricu koja mu se dopada Clementine (Gwyneth Paltrow), i Jimmija (Samuel L. Jackson), radnika zaduženog za bezbjednost.

Teška Osmica je zapravo prvi dugometražni film u impresivnoj karijeri američkog režisera, scenariste i producenta, Paula Thomasa Andersona. Ovaj film je proistekao iz Andersonovog kratkog filma Kafa I Cigare, i uspješno se nadovezuje na priču o iskusnom kockaru koji počinje da se stara o mnogo mlađem čovjeku, sa sličnim interesima. Anderson ne žuri sa pričanjem ove priče i pušta nas da dobro upoznamo njegove protagoniste, kroz duge i mirne scene dijaloga. On uspješno krije sopstveni trag i iznenanađuje nas sledećim potezima, koji nam odjednom djeluju očekivani i zaista logični. Interesantno je takođe vidjeti nekoliko zanimljivih načina da se zaradi koja marka u Las Vegasu i, što je još bitnije, da te pare ostanu u džepu sretnog dobitnika. Teška Osmica ima noar filmske korjene, a neobično je vidjeti da uloga fatalne dame pripadne jednoj običnoj koktel-konobarici. Kamera Roberta Elswita zna da uhvati raskoš kazina i napravi efektan kontrast sa nasiljem u njegovoj neposrednoj blizini.

Paul Thomas Anderson je želio da film nosi ime Sydney, po glavnom junaku filma, ali je ubrzo shvatio da glavnu riječ vodi studio Rysher Entertainment, koji je iznova odradio montažu filma i izbacio ga pod nazivom Teška Osmica. Pobješnjeli Anderson je nekako uspio da ubjedi čelnike studija da on sam odradi montažu filma, a pristao je na novi naziv, Teška Osmica. Režiseru je, u neku ruku, dobro došlo ovo neprijatno iskustvo, jer je odmah na početku svoje karijere shvatio nemoć režisera ispred čelnika studija, i zbog toga je insistirao da u svim narednim filmovima koje on snimi, samo on ima završnu riječ.

Paul Thomas Anderson je ovim dugometražnim filmom započeo dugogodišnju i veoma plodnu saradnju sa talentovanim glumcima Philipom Bakerom Hallom i Johnom C. Reillijem. Pored ovog veoma raspoloženog dvojca, treba pohvaliti i odličnog Samuela L. Jacksona i takođe veoma dobru rolu Gwyneth Paltrow.

Teška Osmica je odličan primjerak neo-noar kriminalističkog trilera iz 90-ih godina prošloga vijeka.

Datum recenzije: 17.07.2017. godine
Poster filma: Fair use, Link