TERMINATOR 2: SUDNJI DAN (1991)

Glumci: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Robert Patrick, Joe Morton, Earl Boen, Jenette Goldstein, Xander Berkeley, S. Epatha Merkerson

Režija: James Cameron

Scenario: James Cameron, William Wisher

Žanr: Akcija/ Naučna Fantastika

Trajanje: 2h 17min

Dok ljudski pokret otpora šalje terminatora T-800 (Arnold Schwarzenegger) iz budućnosti, da spasi Johna Connora (Edward Furlong), Skynet šalje mnogo naprednijeg terminatora T-1000 (Robert Patrick) u 1995. godinu sa zadatakom da ga ubije. Model T-1000 je napravljen od tečnog metala i superiorniji je modelu T-100. Johnova majka Sarah Connor (Linda Hamilton) je zatvorena u psihijatrijsku bolnicu, pod nadzor Dr. Silbermana (Earl Boen), i o Johnu se brinu hranitelji Todd (Xander Berkeley) i Janelle Voight (Jenette Goldstein). Edward i terminator oslobađaju Saru iz bolnice i ona shvata da je glavni i odgovorni čovjek za nukleranu kataklizmu u 1997. godini inžinjer Cyberdyne Systema, Miles Dyson (Joe Morton). On naime radi na na revolucionarnoj novoj tehnici umjetne neuronske mreže koja će poslužiti kao začetak Skyneta.

Radnja filma je dobro zamišljena a sama priča se uglavnom dobro nadovezuje na prvi dio. I pored toga dosta pitanja scena je zbunilo fanove, počev od toga da je T-800 sada good guy. Naime, svi ovi terminatori se proizvode u istoj fabrici i koriste indentičan model, tako da je logično da liče jedan na drugog. James Cameron pokazuje da nije samo majstor za režiranje akcijski obračuna, nego da se dobro snalazi i u mirnijim scenama. Odlično je prikazana Sarina požrtvovanost za Johnom, a takođe i njen prvi susret sa terminatorom T-800. Nakon ovog sureta Cameron koristi svaki izgovor da ih rastavi, jer zna da bi njihove međusobne scene zahtjevale dosta odgovora i pojašnjenja futurističkog društva. T-800 zato većinu vremena provodi sa Johnom i postaje jasno da je riječ o inferiornom nastavku. Terminator je svakako najbolja igračka koju dječak može da zasmisli ali takođe i njegova očinska figura. Naime, Linda nikada nije imala sreće sa izborom partnera, a Johnov trenutni staratelj Todd ne mari puno za njega. Zabavno je vidjeti kako John uči ublilačku mašinu iz budućnosti da bude cool.

Cameron još jednom pokazuje da mu akcijske sekvence itekako odgovaraju. Nakon početne borbe terminatora, slijedi napeta scena potjere losanđeleskim kanalizacionim putevima. Velika akciona scena u kojoj T-800 se obračunava sa gomilom policije je samo zagrijavanje za veliki završni obračun između dvojice terminatora. Naravno, ovaj obračun se odvija na mjestu gdje je uopšte moguće uništenje jednog od njih. U ovom obračunu vidimo uzbudljivu borbu i stvarno imamo osjećaj da se bore dvije futurističke mašine. Naravno, T-800 će na kraju shvatiti zašto ljudi plaču, a Cameron se nada da ćemo i mi shvatiti važnost ljudskog života i da ćemo prestati da se međusobno ubijamo.

Terminator 2: Sudnji Dan je prvi film koji je iskoristio motion capture tehnologiju za kompjutersko-generisannje likova i prvi su stvorili glavnog lika koji je djelimično kompjuterski-generisan. Cameronu je dobro došlo iskustvo iz njegovog filma Ambis, prilikom modeliranje terminatora T-1000, dok se Stan Winston pobrinuo za praktične efekte koji i danas dobro izgledaju.

Arnold Schwarzenegger i Robert Patrick su više nego uvjerljivi kao ublački vremenski putnici. Linda Hamilton uspjeva u ulozi požrtvovane i borbene majke, dok se Edward Furlong odlično snašao u svojoj prvoj filmskoj ulozi. Ističe se još i Joe Morton kao razumni inžinjer.

Terminator 2: Sudnji Dan je jedan od najuzbudljivijih naučno-fantastičnih filmova 90-ih.

Datum recenzije: 30.12.2016