T2 TRAINSPOTTING (2017)

Glumci: Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller, Robert Carlyle, Anjela Nedyalkova, Kelly Macdonald

Režija: Danny Boyle

Scenario: John Hodge

Žanr: Drama

Trajanje: 1h 57min

Nakon dvadeset godina, Mark Renton (Ewan McGregor) se vraća u rodni grad Edinburg i odmah posjećuje svoje prijatelje. Renton brzo shvata da se njegova ekipa iz mladosti nije puno promjenila. Daniel "Spud" Murphy (Ewen Bremner) se još uvijek bori sa ovisnošću o narkoticima. Simon "Sick Boy" Williamson (Jonny Lee Miller) je kriminalac koji vodi lokalni pab i u vezi je sa Veronikom (Anjela Nedyalkova). Francis "Franco" Begbie (Robert Carlyle) je osuđen na zatvorsku kaznu u trajanju od 25 godina i odbijen mu je zahtjev za pomilovanjem zbog nasilnog ponašanja. Renton, Veronika, Sick Boy i Spud odlučuju da pokrenu sopstveni biznis. T2 Trainspotting je baziran na knjizi Porno, Irwina Welsha, dok su likovi i mnogi elementi preuzeti iz knjige Trainspotting, istog autora.

Danny Boyle započinje film efektnim i veoma zabavnim vinjetama u kojima nam prikazuje svoje junake nakon dvadeset godina odsustva. Renton, Spud, Sick Boy i Begbie se bave baš onakvim poslovima koje od njih i očekujemo i prvi susret sa njima djeluje kao da nije ni bilo dugogodišnje pauze. Rentonova dobrodošlica od strane prijatelja je svakako očekivana. Boyle i ekipa se nisu zaletili sa ovim nastavkom, već su uložili dosta truda u njega. Nažalost, sav trud se nije potpuno isplatio i T2 Trainspotting samo na trenutke podsjeti na svog popularnog prethodnika. Humor u ovom filmu postepeno ali sigurno opada i na vidjelo izlazi tanak zaplet i dugih dva sata trajanja ove drame. Danny Boyle pokazuje prevelike sklonosti ka filmskom eksperimentisanju, dok Hodgesov scenario takođe griješi jer prečesto igra na kartu nostalgije i pomalo zapostavlja filmofile koji nisu imali prilike pogledati prvi dio. Hommage Trainsportingu se svakako očekivao ali nije potrebno da se ubaci u skoro svaku drugu scenu. Spudove sklonosti ka pisanju nisu baš najbolja ideja, a da stvar bude još gora, rasplet ovog nastavka je ipak reciklaža originala čiji bar dio i nije teško pretpostaviti. Sa druge strane, T2 Trainspotting uspješno kritikuje nove generacije opsjednute društvenim mrežama i njihovu potrebu za pozitivnu afirmaciju od strane svojih pratioca. Treba istaknuti zanimljiv cameo autora knjige, Irwina Welsha.

Glumci su više nego korektno odradili svoje radne zadatke. Ewan McGregor je dobro skinuo Rentona, Robert Carlyle ponavlja odličnu ulogu kompulzivnog Begbija, Jonny Lee Miller je uvjerljiv kao Sick Boy, dok Ewen Bremner reprizira svoju najpoznatiju ulogu. Raspoložena Anjela Nedyalkova je dobila mnogo veću minutažu od Kelly Macdonald.

T2 Trainspotting je ipak razočaravajući nastavak kojeg treba preporučiti prvenstveno fanovima prvog dijela.

Datum recenzije: 04.03.2017. godine