Izdavačka kuća: Universal Pictures
Studio: DreamWorks Pictures, Reliance Entertainment, New Republic Pictures, Mogambo, Neal Street Productions, Amblin Partners
Trajanje: 1h 49min
Zemlja: SAD, Kanada
Budžet: $4 miliona
Zarada: $18,6 miliona

Krajem XIX vijeka Efrejim Vinslou (Robert Patisnon) dolazi na izolovano ostrvo da radi u svetioniku na obali Nove Engleske, pod naležnnošću ostarjelog Tomasa Vejka (Vilem Dafo). Vinslou počinje da ima noćne more i neobične fantazije i sve više se odaje piću, što dalje dovodi do sve većih svađa sa ostarjelim radnim kolegom.

Nakon impresivnog režiserskog debija, horor filma Vještica: Narodna Priča Nove Engleske, američki režiser i scenarista Robert Egers je odmah skrenuo pažnju ljubitelja filma, koji su nestrpljivo čekali njegov sljedeći filmski projekat. Publika je nerado primila informaciju da je Egersov sljedeći projekat zapravo rimejk filma Svetionik, koji je izašao 2016. godine i koji je naišao na blag odziv malobrojne kritike i publike koja ga je uopšte pogledala. Srećom Egers je ovaj film uzeo samo kao početnu ideju da bi dalji razvoj događaja uveliko izmjenio ili prilagodio svojoj filmoj tehnici. Režiser Egers polako gradi atmosferu svog filma, vraća nas na sami kraj XIX vijeka i zajedno sa direktorom fotografije Jarin Blaschke, vješto koristi crno-bijelu fotografiju da dočara napaćen i izmoren um svojih protagonista i prikaže naslovni svetionik uz dozu neprijatnosti i nelagode koja se prožima tokom cijelog trajanja filma. Sav teret filma baca na svoje protagoniste, Wilema Dafoa i Roberta Patinsona, koji mu uzvraćaju odličnom glumom. Dok od talentovanog Defoa nismo ništa manje ni očekivali, Britanac Patinson daje vjerovatno ulogu svoje dosadašnje karijere i vjerno prikazuje potonuća u potpuno ludilo, i prosto tjera neke kritičara da ga porede sa ni manje ni više nego kolegom Danijelom Dej Luisom i njegovom ulogom u filmu Biće krvi. Režiser Eggers ne dozvoljava svojoj publici da odmah sazna šta se tačno dešava u filmu već mudro prikriva mnoge informacije i nudi različita tumačenja za nesvakidašnje događaje u filmu, a priču priča uz veliku dozu crnog humora i pokojom uznemirujućom scenom, koja će dugo ostati u podsvijesti publike. Treba dodati da će se film vjerovatno više dopasti onima koji su bar malo upoznati sa grčkom mitologijom ili bar sa literarnim radom američkog pisca Adgara Alana Poa.

Svetionik je originalno i inovatino filmsko ostvarenje koje neće razočarati sve one ljubitelje filma kojima su dosadili ustajali holivudski filmski projekti.

Datum recenzije: 24.03.2020. godine
Poster filma: By