SULLY (2016)

Glumci: Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Anna Gunn, Mike O'Malley, Jamey Sheridan

Režija: Clint Eastwood

Scenario: Todd Komarnicki

Žanr: Biografija/ Drama

Trajanje: 1h 36min

15. januara 2009. godine američki pilot kapetan Chesley "Sully" Sullenberger (Tom Hanks) i prvi oficir Jeffery Skiles (Aaron Eckhart) su nakon otkazivanja oba motora, uspješno sletili u rijeku Hudson, pri tom spasivši 155 putnika. Međutim, dok je javnost slavila Sullija kao vještog avijatačara, državni odbor za bezbjednost saobraćaja nakon rutinske istrage, dolazi do zaključaka koji bi mogli uništiti karijeru ovog pilota. Odbor smatra da je lijevi motor bio u leru, a ne pokvaren. A dodatne simulacije leta koje je obavio odbor, tvde da su i sa oba oštećena motora, imali dovoljno vremena da se vrate na aerodrom LaGvardia ili slete na obližnji Teterboro. Članovi odbora koji vode glavnu riječ su Charles Porter (Mike O'Malley) i Elizabeth Davis (Anna Gunn). Film je baziran na Sullenbergerovoj autobiografiji Najviša dužnost, koju je napisao uz pomoć Jeffrija Zaslowa.

Clint Eastwood je izgleda uvažio kritiku i Sully je jedan od njegovih rjetkih filmova koji ne djeluje razvučen. Priča je retrospektivno ispričana, uz česte flashback sekvence i koristi dešavanja nakon slijetanja, da nas bolje upozna sa likom samog kapetana. Eastwoodovo divljenje prema ovom kapetanu je svakako primjetno. On je prije svega porodični čovjek koji ne želi novostečenu popularnost. Ovaj dobronamjerni i iskusni pilot, prvo što pita nakon slijetanja je, da li su svi putnici živi. Film ne zanima dublji ulazak u psihu kapetana i zadovoljava se njegovom nervozom kao posljedicom novonastale situacije. Neizbježni su naravno i momenti čiste patetike, poput zagrljaja novopečenog heroja. Putnici u avionu su predstavljeni sa možda previše želje za simpatijama publike. Iako znamo ishod sletanja, kamera Toma Sterna odlično hvata napetost putnika i ta scena je veoma napeta. Snimanje nekih scena je zbog autentičnosti obavljeno baš na mjestu udara u rijeku Hudson. Zavirivanje iza zavjese rada odbora je veoma interesantno. Lica istraživača odbora su hladnija od kompjutera i simulatora leta i prosto nas tjeraju na stranu čovjeka. Film uspijeva da nam usadi zrno sumnje što je veoma pohvalno.

Tom Hanksov samozatajni i ostarjeli heroj se vješto hvata u koštac sa tehnologijom. Aaron Eckhart mu sjajno parira kao prvi oficir ali i preko potreban komični odušak. Hemija između njih je odlična. Mike O'Malley pretjeruje kao hladni istraživač dok Anna Gunn donosi potrebnu dozu ljudskosti odboru za bezbjednost saobraćaja. Laura Linney je dobila nezahvalnu ulogu uplakane supruge.

Film nije uspio proći bez kontraverzi. Državni odbor za bezbjednost saobraćaja je otvoreno kritikovao Eastwoodovo predstavljanje njihovih istraživača kao konzervativnih i tužilački nastrojenih. Tvrde da film odskače od oficijalnih zapisa i po tonu i po suštini i da neprimjereno predstavlja odstupanje istraživača odbora od standardnog protokola kod ovakve situacije.

Iako znamo ishod sletanja ali i činjenicu da glavni glumac filma rijetko kad igra negativce, opet je lijepo vidjeti CGI tehnologiju koja nije tu zbog bezglave akcijade.

Datum recenzije: 25.09.2016
Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=50957177