STEVE JOBS (2015)

Glumci: Michael Fassbender, Kate Winslet, Seth Rogan, Jeff Daniels

Režija: Danny Boyle

Scenario: Aaron Sorkin

Žanr: Biografija/ Drama

Trajanje: 2h 2min

Steve Jobs (koga u filmu igra Michael Fassbender) je bio jedan od uticajnih ljudi u svijetu računarske industrije. Zajedno sa Steveom Wozniakom (Seth Rogen) u garaži punoj jabuka napravio je prvi kućni kompjuter Apple. Odlučio je da baš tako nazove svoju novoosnovanu firmu. Apple je danas jedna od vodećih kompanija na polju informacione tehnologije. Film je smješten iza kulisa velikih prezentacija počev od one 1984. godine kada Jobs treba svijetu da predstavi Apple Macintosh. Priča o Jobsu je već ispričana u nekoliko navrata (Pirati Iz Silikonske Doline). Ono što ističe ovu verziju je Danny Boyle, jedan od najraznovrsnih režisera današnjice.

Nakon što je pokazao da se može snimiti odličan film o jednoj tako dosadnoj temi kao što je Facebook (Društvena mreža), scenarista Aaron Serkis se hvata u koštac sa enigmatičnim ko-osnivačem Apple-a. Kroz rapidan i oštar scenario vješto nam prenosi nervozu i komplikacije koje se dešavaju iza scene. Pravi odličan potez i više se interesuju Jobsom kao čovjekom nego stručnjakom informacionih tehnologija. Često potpuno ignoriše mnoge tehnološke činjenice. Danny Boyle kroz duge, nenametljive kadrove prati Jobsovu interakciju sa uskim krugom ljudi, daje nam dosta toga da sažvaćemo i pušta da sami donesemo odluku o ovoj enigmatičnoj personi. Jobs je lukav, veoma tvrdoglav čovjek koji je vjerovatno previše okupiran sobom da bi čuo druge. U jednoj svađi sa njim, Woznijak postavlja interesantno pitanje njegove zasluge u uspjehu Apple-a. Direktor fotografije Alwin Kuchler koristi različite filmske formate da bi napravio razliku u periodima u kojima se radnja dešava, a Danielu Pembertonu možemo zahvaliti za inovativnu muzičku podlogu.

Film dosta duguje odličnoj glumi Michaela Fassbendera. Ne samo izgledom, govorom i sjajno skinutim gestikulacijima već i pojavom i iskrom u očima kada priča o tehnologiji. Šteta je što ove godine akademija pokušava da se iskupi za mnoge greške iz prošlosti (Leonardo DiCaprio). Gotovo neprepoznatljiva Kate Winslet je preko potreban "glas razuma". Veliko iznenađenje je Seth Rogen (Steve Wozniak), glumac kojeg izgleda prečesto gledamo u komedijama. Njegov naivni i dobroćudni Steve Wozniak dobro parira lukavom imenjaku. Scene između njih dvojice su prepune negativnog naboja ali i međusobnog poštovanja. Treba istaći i sjajnog Jeffa Danielsa kao izvršnog direktora Apple-a.

Danas, kad dominiraju specijalni efekti, Danny Boyle i ekipa nas podsjećaju da su ljudske emocije mnogo bitnije od tih prskalica. Steve Jobs je najbolji film o ko-osnivaču "zagriznute jabuke".

Poster filma: By Source (WP:NFCC#4), Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=47634930