ŠPIJUN KOJI JE DOŠAO SA HLADNOĆE (1965)

Glumci: Richard Burton, Claire Bloom, Oskar Werner, Sam Wanamaker, George Voskovec

Režija: Martin Ritt

Scenario: Paul Dehn, Guy Trosper

Žanr: Drama/ Triler

Trajanje: 1h 52min

The Spy Who Came in from the Cold (sh. Špijun koji je došao iz hladnoće) je britanski crno-bijeli igrani film snimljen 1965. godine u režiji Martina Ritta. Predstavlja ekranizaciju istoimenog, odnosno prvu ekranizaciju proze Johna le Carréa. Protagonist, čiji lik tumači Richard Burton, je Alex Leamas, britanski obavještajac koji je zbog sklonosti alkoholu degradiran u službi te koji, uz pomoć komunističke simpatizerke Nan Perry (koju tumači Claire Bloom) kao prebjeg odlazi u Istočnu Njemačku. Radnja prikazuje kako je njegov bijeg, u stvari, dio plana da se podmetnutim dokazima kompromitira i eleminira Hans-Dieter Mundt (čiji lik tumači Peter van Eyck), beskrupulozni, ali efikasni šef istočnonjemačke tajne službe. The Spy Who Came in from the Cold se (uz izuzetak imena lika Nan Perry, koji je zamijenjen zato što se smatralo da bi originalna Liz Gold gledatelje mogla previše asocirati na Burtonovu suprugu Elizabeth Taylor) se vjerno držao književnog predloška. To se prije svega odnosilo na nimalo glamurozan prikaz obavještajne djelatnosti, potpuno različit od tada popularnih filmova o Jamesu Bondu, ali i to kako zapadne obavještajne službe u svojim metodama pokazuju istu onakvu bezobzirnost i amoralnost kao istočne, a što je predstavljalo presedan za tada još aktualni Hladni rat. Usprkos toga, kao i izuzetno pesimistične završnice, The Spy je postigao ne samo veliku gledanost, nego i dobio niz prestižnih nagrada.

Špijun Koji Je Došao Sa Hladnoće je odličan špijunski triler.

Datum recenzije: 27.08.2017. godine