SPIDER-MAN: DOLAZAK KUĆI (2017)

Glumci: Tom Holland, Michael Keaton, Jon Favreau, Zendaya, Donald Glover, Tyne Daly, Marisa Tomei, Robert Downey Jr.

Režija: Jon Watts

Scenario: Jonathan Goldstein, John Francis Daley, Jon Watts, Christopher Ford, Chris McKenna, Erik Sommers

Trajanje: 2h 13min

Vlasnik kompanije za čišćenje, Adrian Toomes (Michael Keaton), je izguran iz posla, od strane Odjeljenja Za Kontrolu Štete, koje se nalazi u vlasništvu bogataša Tonija Starka (Robert Downey Jr.). Ljutiti Toomes ubjeđuje svoje zaposlenike, Jacksona Bricea (Logan Marshall-Green) i Hermana Schultza (Bokeem Woodbine), da zadrže "Chitauri" tehnologiju, i iskoriste je da naprave i prodaju napredna oružja. Osam godina kasnije, srednjoškolac Peter Parker (Tom Holland) dobija priliku da se pridruži Osvetnicima, ali mu Stark govori da još uvijek nije spreman na taj korak. Mlađani Parker čeka poziv Tonijevog radnika, Happy Hogana (Jon Favreau), u ovu elitu super-heroja, a u međuvremenu, se dokazuje borbom sa lokalnim kriminalcima. Parker, inače, živi sa tetkom May (Marisa Tomei), a njegov najbolji drug Ned (Jacob Batalon), mu pomaže da osvoji drugaricu iz razreda, Liz (Laura Harrier).

Nakon veoma zabavne Spider-Manove epizode u filmu Kapetan Amerika: Građanski Rat, fanovi Marvelovog filmskog serijala, prosto nisu mogli dočekati nove avanture dječaka u paukovom kostimu. Teret filma je pao na američkog režisera i scenaristu, Jona Wattsa, koji je, mora se priznati, obavio veoma dobar posao. Wright se koncentriše na porjeklo naslovnog super-junaka, ali srećom on ove scene zna da dozira. Pošteđeni smo repriziranja scena, u kojima pauk ujeda bubuljičavog tinejdžera, a on zatim polako navikava na povećanu snagu i pojačana čula. Novi Peter Parker se uglavnom dobro snalazi sa svojim naprednim vještinama, iako mu novostečeno odjelo, poklon Tonija Starka, ponekad predstavlja problem. Interesantno je vidjeti Spider-Manove greške tokom pomaganja nedužnim komšijama. Ovim potezom Watts i ekipa su ispoštovali trud režisera Sama Raimija, zaslužnog za prvu trilogiju Spider-Man, ali takođe su ostavili sebi mnogo više prostora za bolje upoznavanje sa akterima ovog filma.

Poput Sama Raimija, a kasnije i Marca Webba, režiser Jon Watts, takođe, pravi kombinaciju tinejdžerskog filma i akcijade, u kojoj mladić pokušava da očisti svoj rodni grad od svog ološa. Odlike tinejdžerske komedije su više nego očigledne. Zbunjeni Peter se bori za popularnost u svojoj školi, često je meta zadirkivanja kolega, a naravno pokušava da osvoji najljepšu djevojku u razredu. Uloga Parkerove dragane Liz je pripala tamnoputoj glumici Lauri Harrier, a međurasni odnosi u filmu su prikazani, upravo onako kako treba, kao najnormalnija stvar na svijetu. Wright ne može da odoli a da se ne našali na račun tinejdžerskih filmova, usporenom scenom u kojoj Liz ulazi u školu, sa grupom drugarica. Spider-Man: Dolazak Kući ima i buntovnicu, a uloga koja obično pripada cool sportisti, je ovaj put prilagođena Toniju Starku. Wright zaista interesantno spaja mladalačku komediju i ozbiljnu akcijadu, i uglavnom ne dopušta da ga ograničenja studija vezana za rejting filma, PG-13, ometu u tome. Scena u kojoj negativac Vulture greškom ubija svog pomoćnika, je odmah zatim prikrivena i razblažena dozom humora.

Spider-Man: Dolazak Kući izgleda veoma dobro, zahvaljujući direktoru fotografije Salvatoreu Totinu, a samo Spider-Manovo odjelo je dobilo svojevrsni update i, može se reći, izgleda u skladu sa vremenom. Glas u odjelu pomaže pri odabiru vrste mreže za ispaljivanje, od obične mreže do takozvane mrežne granate, koja se rasprši i zalijepi protivnika za obližnji zid, baš u trenutku kada prolazi pored nje. Scene Parkerovog upoznavanja sa naprednim mogućnostima ovog odjela, su odrađene sa dosta humora, a takođe zabavno je vidjeli ga prinuđenog da, tokom spasonosnog pohoda, trči po ulici, jer nema drveća ili zgrada na koje bi se mogao zakačiti svojom mrežom. Scene Spider-Manove borbe sa neprijateljima jesu uglavnom zabavnog karaktera, ali ipak pomalo strahujemo za naših herojem, što je veoma pohvalno.

Primjetno je da je Spider-Man: Dolazak Kući samo pomoćna misija, na dugom putu Marvelovih heroja, da istjetaju sva zla sa ovog svjeta. U više navrata, protagonisti ovog filma to jasno potvrđuju gledaocima. Takođe, stiče se utisak da je režiser filma Watts, samo na kratko dobio dvojicu Osvetnika, Stevea Rogersa i Tonija Starka. U jednoj sceni čak, Tony Stark šalje samo svoje odjelo da pomogne naslovnom junaku. Srećom po gledaoce, Wright je ipak uspio da se snađe sa svim ovim poteškoćama. Kapetan Amerika se pojavljuje samo u kratkim edukativnim filmovima, koji služe kao promocija dobrog vladanja i fiskulture, svim đacima srednje škole. Sa druge strane, Gvozdeni Čovjek čak uspjeva da proda motivirajuću poruku mladom borcu za pravdu, poput Piterovog djeda Bena, u Raimijevom Spider-Manu.

Tom Holland je odličan izbor za kostimiranog mladića, koji pokušava da se nosi sa podivljalim hormonima, dok vodi borbu sa lokalnim kriminalcima. Michael Keaton takođe odlično naglašava ono što je ljudsko u svom filmskom negativcu Vulturesu, i zbog toga je jedan od zanimljivijih negativaca, koje smo vidjeli u skorije vrijeme. Marisa Tomei je, isto tako, uspješna kao Parkerova tetka, koja uprkos godinama mami uzdahe kako prolaznika. Treba pohvaliti ostatak glumačke postave i dvojicu dobih komičara Jona Favreaua i Jacoba Batalona.

Spider-Man: Dolazak Kući je više nego uspješno obavio svoju misiju. Ispoštovao je svoje prethodnike, odlično zabavio publiku i, tako reći, provjetrio ovaj, trenutno ustajali filmski serijal, koji će, po svemu sudeći, ići u nedogled.

Datum recenzije: 23.07.2017. godine