SPECTRE (2015)

Glumci: Daniel Craig, Christoph Waltz, Lea Seydoux, Ben Whishaw, Naomi Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Monica Bellucci, Ralph Fiennes

Režija: Sam Mendes

Scenario: John Logan, Neal Purvis, Robert Wade, Jez Butterworth

Žanr: Akcija/ Avantura/ Triler

Trajanje: 2h 28min

Spectre, dvadeset i četvrti film o legendarnom britanskom tajnom agentu, je još jedna demonstracija marketinga dovedenog do perfekcije. Vješto je izreklamiran kao najduži i najskuplji Bond film ikada. Tema iz filma Writting's on the wall se često čuje po lokalnim TV i radio stanicama. Sam Mandes se vratio u režisersku stolicu (Skyfall) i zaposlio čak pet scenarista. Glavni negativac je talentovani austrijsko-njemački glumac Christoph Woltz. Priča se naravno i o italijanskoj ljepotici Monici Bellucci. Priča se o svemu, sem o kvalitetu samog filma.

Film prati tajnog agenta koji pokušava da otkrije ko stoji iza misetriozne ogranizacije Spectre, koja mu je poslala šifrovanu poruku. Svima onima sa zdravom sposobnošću logike neće trebati puno da shvate indentitet Bondovog tajnog obožavaoca. Kao i mnogo puta do sada, skupa produkcija se pokazala obrnuto srazmjernom kvalitetu samog filma. Scenario je uglavnom reciklaža dobro poznatih ideja, prožet motivom osvete. Nepotrebna je želja da se prethodni Bond nadmaši u skoro svakom pogledu. Previše ljudi je radilo na scenariju i stiče se utisak da je svaki od njih vukao na svoju stranu. Opet se provlači pitanje o potrebi tajnih agenata. To pitanje je dobilo svoj odgovor u filmu Skyfall. Najveći problem je u samoj organizaciji Spectre i njenom šefu Franzu Oberhauzenu. U želji da ovako "veliki film" dobije dostojnog negativca, otišli se predaleko i film trpi zbog toga. Sa druge strane, direktor fotografije Hoyte van Hoytema i kostimografkinja Jany Temime su na visini zadatka, i Spectre izgleda zaista impresivno. Potjere po planinama Austrije i ulicama Italije i Meksika su veoma uzbudljive. Kompozitor Thomas Newman je preradio legendarnu temu iz U službi njenog veličanstva.

Daniel Craig je dobro, ali ipak rutinski, odradio svoj dio posla. Lijepa Francuskinja Lea Seydoux nema priliku da pokaže svoje glumačke sposobnosti, a Monica Belluci je tu da bi bila najstarija Bond žena. Pouzdani Britanac Ralph Fiennes je dobar kao M. Treba istaći i Davea Bautistu, bivšeg rvača i MMA borca.

Spectre je dobar film.

Poster filma: By Source, Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=45698087