SOBA (2015)

Glumci: Brie Larson, Jacob Tremblay, Joan Allen, Sean Bridgers, William H. Macy

Režija: Lenny Abrahamson

Scenario: Emma Donoghue

Žanr: Drama

Trajanje: 1h 58min

Joy Newsome (Brie Larson) i njen petogodišnji sin Jack (Jacob Tremblay) su zatvorenici u trošnoj šupi koju nazivaju soba. Njihov kidnaper je čovjek kojeg zovu ujka Nick (Sean Bridgers). Ujka Nick je Jackov biološki otac koji je kidnapovao Joy prije sedam godina. Ona pokušava da zadrži optimizam zbog svog sina i ubjeđuje ga da vanjski svijet postoji samo na televiziji. Joy ima problema sa neuhranjenošću i depresijom i shvata da moraju pobjeći. Soba je ekranizacija istoimene knjige Emme Donoghue. Ona je ujedno i scenarista filma.

Režiser Lenny Abrahamson se iznenađujuće dobro snalazi sa ekranizacijom ove knjige. On pametno izbjegava istrošenu Hollywoodsku narativnu strukturi i ističe kontrast između njihovog života tokom i poslije kidnapovanja. Soba ne žuri da ispriča svoju priču i uvijek pokušava da zadrži optimizam, uprkos veoma teškoj temi. Abrahamson krije gnusne doživljaje koje trpi majka i fokusira se na njen odnos sa mladim sinom. Režiser koristi njihov dijalog da nam na veoma inovativan način pojasni mnoga dešavanja u filmu. Ističe se razgovor u kojem majka pokušava da objasni sinu kako je kidnapovana. Dio filma nakon izlaska iz zarobljeništva upečatljivo predstavlja njihovo navikavanje na novi način života. Dok dječak upoznaje vanjski svijet o kojem je samo nagađao kroz mali prozor sobe, majka nastavlja da se bori sa svojim traumama. Majčin televizijski intervju dobro pokazuje njeno krhko psihičko stanje. Direktor fotografije Danny Cohen se jednako dobro snalazi u skučenoj sobi i u prikazu dječije igre u dvorištu kuće. Završetak filma uspjeva da bude motivirajući uprkos pomalo isklišeiziranom kadru snimljenom sa podižućim kranom.

Film dosta duguje svojim glavnim glumcima. Brie Larson daje odličan portret požrtvovane majke koja daje sve od sebe da sačuva optimistički duh ispred svog sina. Mladi Jacob Tremblay se vrlo dobro snašao u svojoj prvoj velikoj glumačkoj ulozi. Treba pohvaliti Seana Bridgersa, Williama H. Macija i Joan Allen.

Soba je jedno od najprijatnijih iznenađenja godine.

Datum recenzije: 25.02.2017. godine